اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برگزاری نشست هم‌اندیشی«چگونگی استفاده مطلوب از فضای مجازی» در گنبدکاووس+تصاویر

نشست هم‌اندیشی «چگونگی استفاده مطلوب از فضای مجازی» با حضور مسوولان اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس و جمعی از اساتید، معلمان و فعالان اجتماعی در مدرسه «غیرانتفاعی مهر» این شهرستان برگزار شد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی«چگونگی استفاده مطلوب از فضای مجازی» در گنبدکاووس+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش مجازی و بهبود فرآیند ارزیابی صبح امروز نشست هم‌اندیشی «چگونگی استفاده مطلوب از فضای مجازی» با حضور مسوولان اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس به همراه جمعی از اساتید، معلمان و فعالان اجتماعی با محوریت « تعیین فرصت‌ها و تهدیدهای آموزشی در فضای مجازی» و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدرسه غیرانتفاعی مهر گنبدکاووس برگزار شد.

مدیر اداره‌ آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در خصوص روش تدریس آ‌نلاین در فضای مجازی تصریح کرد: به دنبال تعطیلی مدارس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش پیامدهای آن، آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت .

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: با توجه به اهمیت استمرار فعالیت‌های آموزشی و حفظ سلامت دانش‌آموزان، دروس مختلف مقاطع تحصیلی ابتدایی با تدریس معلمان فعال در فضای مجازی برای دانش آموزان ارائه شد تا به نحوی کاستی‌های آموزشی جبران شود.

مدیر دبستان غیرانتفاعی مهر شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: اهمیت آموزش مجازی و ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه فرصت آموزش از راه دور و آموزش مجازی دو چندان شده است.

صدیقه رجبی با تاکید بر اینکه آموزش آنلاین دارای محاسن و معایب گوناگونی است، اظهار کرد: از جمله محاسن تدریس مجازی می‌توان به در دسترس بودن و مرور تدریس‌ها اشاره کرد در فضای مجازی امکان تکرار و تمرین چندباره میسر است.

وی با بیان اینکه تدریس آن‌لاین مجازی محدودیت زمانی ندارد، خاطرنشان کرد: در تدریس آن‌لاین و مجازی می‌توان مطالب را به صورت مختصر و مفید به دانش‌آموزان ارائه کرد.

مدیر دبستان غیرانتفاعی مهر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه تدریس آنلاین علاوه بر محاسن دارای معایب نیز هست، یادآور شد: آموزش آنلاین، کیفیت تدریس حضوری را نداشته و محقق شدن هدف تدریس را در زمان تدریس نمی‌توانیم مشاهده کنیم و نقطه فرار از تکالیف را دربر دارد همچنین دامنه اختیار معلم محدود بوده و وقت بسیاری می‌گیرد.

مدیر مدرسه مهر با ارائه چند پیشنهاد کاربردی به معلمان برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تدریس آنلاین گفت: برگزاری دوره‌های تربیت دبیر مجازی شبکه‌ای وچند لایه جهت هم‌افزایی دانش و تجربه معلمان در بازه زمانی آموزش برخط در عصر کرونا و همچنین ایجاد وتقویت شبکه چند لایه درون گروهی خانواده، معلم وخانواده و خانواده مجازی به منظور نظارت و ارزیابی مستمر بر حفظ کیفیت آموزشی در تجربه جدید اشاره کرد.

رجبی خاطرنشان کرد: گزارش‌گیری مستمر از شبکه‌ها و انتقال اندوخته‌ها به منظور به روز بودن آگاهی از مشکلات فراگیران- خانواده‎ها، معلم و رسیدن به راهکار مطلوب برای کمتر کردن موانع و چالش‌های آموزشی برخط و همچنین تقویت هرچه بهتر ساختار شبکه آموزشی شاد در حوزه ارزیابی پویا و آموزش معکوس با بهره‌گیری از خروجی‌ها  و آموخته‌های سایر معلمین و اندیشه‌ورزان حوزه آموزش حائز اهمیت است.

وی افزود: استفاده از فرصت پیش آمده به منظور پژوهش محور کردن فراگیران در پایه‌های مختلف آموزشی به عنوان میوه و ثمره آموزش در عصر کرونا و همچنین عدم تعمیم یک شیوه آموزشی برخط در مناطق شهری و روستایی به دلیل تفاوت در نوع بهرمندی از زیرساختهای اموزشی برخط است.

مدیر مدرسه مهر گنبدکاووس بهره‌مندی از توانایی و تجربه معلمان در تدوین و توسعه محتوای آموزشی برخط را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد بانکی از تدوین محتوای آموزشی از به اشتراک گذاری تجربه معلمان پایه‌های مختلف در مباحث و دروس متفاوت بسیار موثر خواهد بود.

در پایان این نشست تعدادی از فرهنگیان ضمن برشمردن مسائل و مشکلات تدریس در فضای مجازی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول