اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی زیان دیده از کرونا با حداقل نیروی کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس شرایط جدید و تسهیل گری که برای دریافت تسهیلات صورت گرفته است، بنگاه های اقتصادی که حتی یک نیروی کار بیمه شده داشته باشند نیز به همان میزان مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد.

پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی زیان دیده از کرونا با حداقل نیروی کار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهرداد جهاندیده امروز در نشست شورای اداری این اداره کل که با حضور معاونین و روسای ادارات تابعه شهرستانی در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه فرابخشی و فرا دستگاهی است که افتخار این را دارد تا خدمات ارزنده و مهمی را به جمع کثیری از مردم در کشور ارائه کند.

وی افزود:  توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات تابعه استانی و شهرستانی در تحقق عینی و عملی شعار سال نقش آفرین هستند، می بایست در این راستا پیگیری مسائل و مشکلات جامعه هدف بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص اقدامات صورت گرفته در دوران کرونا توسط وزارت متبوع هم گفت: راه اندازی سامانه بیمه بیکاری در مدت زمان بسیار کوتاه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک اقدام مهم و کار جهادی بود تا شهروندان بصورت غیرحضوری از خدمت بهره مند شوند.
جهاندیده افزود: در سیستان و بلوچستان نیز بیش از 11 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد، افزون بر 7 هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.
وی خاطرنشان کرد: واریزی اسفندماه برای مشمولین توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و برای ماه های فروردین و اردیبهشت نیز مطابق شرایط اعلامی ، اقدام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص حمایت از کسب و کارهای زیان دیده از کرونا هم یادآور شد: بر اساس شرایط جدید و تسهیل گری که برای دریافت تسهیلات صورت گرفته است، بنگاه های اقتصادی که حتی یک نیروی کار بیمه شده داشته باشند نیز به همان میزان مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد.
جهاندیده ادامه داد: صاحبان کسب و کارها و مشاغل زیان دیده از کرونا که پیامک برای آنها ارسال شده است، می توانند با مراجعه به سامانه کارا، مراحل بعدی را انجام دهند و برای افرادی که پیامک هم ارسال نشده است هم در این سامانه راهنمایی های لازم به آنها صورت می گیرد.
وی همچنین صیانت از مشاغل و نیروی کار موجود در استان را یکی از هدف گذاری های مهم مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 99 بیان کرد و گفت: توجه به کیفیت آرای صادره و مدت زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای صیانت از نیروی کار و ایمنی در محیط های کار توسط بازرسان کار در سطح کارگاه های استان با جدیت پیگیری شود.
رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت متبوع در استان با اشاره به هم گرایی و هم افزایی مطلوب در بین مدیران این دستگاه ها هم افزود: می بایست در سطح شهرستان ها نیز از این ظرفیت برای حل و فصل مسائل و مشکلات جامعه هدف استفاده شود.

انتهای پیام/75005

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول