اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مسائل و مشکلات را با چشم باز مدیریت کنیم/ بازسازی سرمایه اجتماعی نیازمند ارتباط با تشکل‌های مردمی و گروه‌های مرجع است

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم همکاری و هماهنگی همه بخش‌های جامعه برای مدیریت آثار اقتصادی و اجتماعی شیوع بیماری کرونا، فرمانداران استان را به تعامل با گروه‌های مرجع و ارتباط تنگاتنگ با مردم و فعالان بخش‌های تولیدی و خدماتی توصیه کرد و گفت: شرایط فعلی کشور شرایط حساس و دشواری است و باید مسائل و مشکلات را با چشم باز مدیریت کنیم.

مسائل و مشکلات را با چشم باز مدیریت کنیم/ بازسازی سرمایه اجتماعی نیازمند ارتباط با تشکل‌های مردمی و گروه‌های مرجع است

حمدرضا پورمحمدی در نشست هم‌اندیشی فرمانداران استان، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا همزمان با تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان، آزمون بزرگی بود که نشان داد ملت ایران در 40 سال گذشته به‌رغم همه مشکلات و فشارها، توانمندتر شده است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در بحث کرونا، هم در بخش درمان و تولید کالاهای اساسی و هم در بخش فرماندهی و مدیریت عملیات، قابلیت‌های خود را اثبات کرد و این بحران را به نحوی مدیریت کرد که هیچ مشکل حادی به وجود نیامد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه احتمال بروز برخی مشکلات ناشی از آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا محتمل است، افزود: همه مسئولان در حوزه کاری خود باید به دقت مسائل را رصد کرده و با چشم باز برای مدیریت مشکلات تدبیر کنند.
 
پورمحمدی همچنین بر تعامل جدی فرمانداران استان با نمایندگان مجلس، نظارت بر عملکرد مدیران و کارکنان ادارات شهرستان‌ها، توجه جدی به مدیریت فضای کسب‌وکار و رصد مسائل بخش تولید و خدمات و مشکلات کارگری، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی ادارات و هم‌اندیشی و هم‌فکری با گروه‌های مرجع و تشکل‌های مردمی تأکید کرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست تأمین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، تأمین امنیت و برگزاری انتخابات را سه وظیفه ذاتی فرمانداران ذکر کرد و گفت: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها، نقش نظارت و هماهنگی بین نهادها و سازمان‌ها را دارند.
 
علیار راستگو با تأکید بر اینکه فرمانداران باید به صورت مستمر با بدنه اجتماعی در ارتباط و تعامل باشند، افزود: بازسازی سرمایه اجتماعی نیازمند ارتباط با تشکل‌های مردمی و گروه‌های مرجع است و در این سازمان‌های مردم‌نهاد یک ظرفیت بسیار خوب برای مدیریت مسائل مختلف به شمار می‌روند.
 
وی با انتقاد از هجمه‌های غیرمنصفانه به عملکرد دولت از سوی افراد و گروه‌های سیاسی، گفت: دولت در بحث کرونا، مدیریت بی‌نظیری داشت و باید این اقدامات برای مردم تبیین و تشریح شود.
 
راستگو با تأکید بر رصد جدی مسائل کارگری در کمیسیون کارگری استان، از فرمانداران خواست تا ضمن ارتباط تنگاتنگ با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان و تشکل‌های کارگری، مشکلات این حوزه را به دقت بررسی و برای رفع آنها تدبیر کنند.
 
فرمانداران تبریز، مراغه، اهر، ملکان، میانه، آذرشهر، چاراویماق و بستان‌آباد نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود درخصوص مسائل مختلف از جمله نحوه تعامل با نمایندگان مجلس، مسائل بخش تولید و کسب‌وکار، کارآمدسازی نیروی انسانی ادارات، مدیریت بیماری کرونا و آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن، استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها برای تحقق شعار جهش تولید، اجرای پروژه‌های عمرانی و ... پرداختند.

انتهای پیام/60002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول