اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نبیه بری و سعد الحریری بر حفظ وحدت لبنان تأکید کردند

رئیس پارلمان لبنان و رئیس جریان المستقبل این کشور طی دیداری خواستار حفظ وحدت صفوف و آرامش در لبنان شدند.

نبیه بری و سعد الحریری بر حفظ وحدت لبنان تأکید کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیه بِرّی»، رئیس پارلمان لبنان و «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل این کشور بر حفظ آرامش داخلی لبنان تأکید کردند.

رسانه‌های لبنان روز سه‌شنبه گزارش دادند که بری و حریری در کاخ «عین التینه» دیدار و بعد از آن بیانیه مشترکی صادر کردند. دو طرف در این بیانیه تأکید کردند که «هیچ اولویتی فراتر از اولیت حفظ ثبات و آرامش داخلی و افزایش تلاش‌ها برای خنثی‌سازی هرگونه تلاشی که به دنبال سوق دادن کشور به سمت فتنه است،  وجود ندارد».

رئیس جریان المستقبل و دبیرکل جنبش امل لبنان در این دیدار همچنین هرگونه «اقدامات خرابکارانه» را به اموال عمومی و خصوصی در این کشور خسارت وارد کند، محکوم کردند و بر ضرورت ایستادن در برابر هرگونه اقدامی که به دنبال «توهین به مقدسات» اسلامی است تأکید کرده و گفتند که این گونه اقدامات، «بیانگر دردها و مشکلات مردم نیست».

نبیه بری و سعد الحریری همچنین بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی داخلی در لبنان در شرایط فعلی این کشور تأکید کردند.

شماری از شهرهای لبنان از جمله بیروت طی یک هفته اخیر شاهد تظاهرات و درگیری بین طرفداران جریان‌های سیاسی لبنان بود که با ورود نیروهای امنیتی و ارتش و درخواست رهبران این جریان‌ها، تا حدود زیادی کنترل شد. شرایط بد اقتصادی در سایه شیوع کرونا و کاهش ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا طی دو هفته اخیر به این اعتراضات دامن زده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول