اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا، نگران نژادپرستی در غرب باشد

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پاسخی تند به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا علیه کاراکاس تأکید کرد که این اتحادیه به جای نگرانی درباره امور داخلی ونزوئلا نگران بحران اقتصادی و نژادپرستی اروپا باشد.

مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا، نگران نژادپرستی در غرب باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته (سه‌شنبه) به وقت محلی در نشستی با حزب «متحد سوسیالیست ونزوئلا» (PSUV) با موضوع انتخابات آتی مجمع ملی تصریح کرد که اتحادیه اروپا حق دخالت در امور ونزوئلا را ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، اظهارات رئیس‌جمهور ونزوئلا در حقیقت بعد از آن مطرح شد که روز گذشته (سه‌شنبه)، اتحادیه اروپا، حکم دیوان عالی ونزوئلا برای تجدید ترکیب شورای ملی انتخابات (CNE) را محکوم و اعلام کرد که چنین تصمیماتی «فضای دموکراسی در این کشور (ونزوئلا) را به حداقل کاهش می‌دهد».

مادورو در واکنش به این اظهارات مقام‌های اتحادیه اروپا گفت: «انتخابات، دموکراسی، آزادی! و اینکه هیچ‌کس در امور ونزوئلا دخالت نمی‌کند بنابراین این اظهارات را برای اتحادیه اروپا مطرح می‌کنم: نگران کروناویروس باشید، نگران نژادپرستی در اتحادیه اروپا باشید، نگران بحران اقتصادی باشید، دیگر در ونزوئلا مداخله نکنید، ونزوئلا را رها کنید، اتحادیه اروپا، نقطه نظر استعماری خود را رها کنید!»

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز علاوه بر اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه، اقدام دولت کاراکاس در تجدید شورای ملی انتخاباتی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور را محکوم کرد و مدعی شد که مادورو، قانون اساسی ونزوئلا را دستکاری می‌کند و شورای جدید نمی‌تواند شرایط لازم برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه را فراهم سازد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول