اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افت قیمت نوبرانه‌ها در بازار میوه اصفهان+جدول

قیمت‌ها در میدان میوه و تره‌بار اصفهان نشان می‌دهد گیلاس و زردآلو به عنوان پرطرفدارترین‌های فصل با کاهش قیمت مواجه شده‌اند اما هلو که تازه وارد بازار است همچنان گران و باکیفیت‌ پایین‌تری به دست مشتری می‌رسد.

افت قیمت نوبرانه‌ها در بازار میوه اصفهان+جدول

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روزهای پایانی بهار و با گرم شدن محسوس هوا، میوه‌های تابستانه از نوبرانگی درآمده و با قیمت‌های پایین‌تری در بازار عرضه می‌شوند، گیلاس و زردآلو به عنوان پرطرفدارترین‌های فصل با کاهش قیمت مواجه شده‌اند اما هلو که تازه وارد بازار است همچنان گران و باکیفیت‌ پایین‌تری به دست مشتری می‌رسد.

نرخ نامه رسمی میدان میوه و تره‌بار اصفهان نشان می‌دهد سقف قیمتی برای زردآلوی ممتاز ۱۲ هزار تومان است و برای کیفیت‌های پایین‌تر زردآلو قیمت‌ها به زیر ۱۰ هزار تومان هم می‌رسید؛ گیلاس هم شاهد افت قیمت بوده اما نه به اندازه زردآلو، قیمت این میوه فصل گرما بین ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان بنا بر کیفیت آن اعلام شده است.

هلو که چند روزی می‌شود وارد بازار شده و نوبرانه محسوب می‌شود برای رقم ممتاز هر کیلو 12 هزار تومان قیمت‌گذاری شده، این در حالی است که ارقام موجود در بازار با کیفیت درجه یک هلو فاصله دارند، شاید به همین دلیل است که شلیل‌ها مشتری بیشتری دارند و البته قیمتشان هم نسبت به هلو دو برابر است.

سایر میوه‌های فصل مانند آلبالو، آلوچه، انگور یاقوتی و آلو سیاه با کیفیت خوب به ترتیب با قیمت هر کیلو 12، 6، 17 و 15 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارقام مختلف پیاز و سیب‌زمینی در میدان تره‌بار اصفهان کمتر از 2 هزار تومان به فروش می‌رسد که کمترین قیمت در سال 99 به حساب می‌آید.

 

به گزارش فارس، قیمت‌های مذکور مربوط به «میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان» هستند، نرخ میوه و صیفی‌جات در بازارهای سطح شهر با در نظر گرفتن سود مغازه‌دار بیشتر است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول