اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستیاران نتانیاهو: اختلاف با گانتز بر سر طرح اشغال، آمریکا را منصرف می‌کند

دستیاران نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره اختلاف وی با وزیر جنگ این رژیم بر سر طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، می‌گویند این اختلافات می‌تواند آمریکا را از حمایت از این طرح منصرف کند.

دستیاران نتانیاهو: اختلاف با گانتز بر سر طرح اشغال، آمریکا را منصرف می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتشار اخباری مبنی بر تاکید مقام‌های آمریکایی روی لزوم موافقت «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح اشغال کرانه باختری، گفته می‌شود این موضوع باعث نگرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم شده است.

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی اختصاصی به نقل از دستیاران نتانیاهو نوشت که اختلاف نظر بین دو حزب لیکود و آبی‌وسفید می‌تواند طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری را از مسیر خارج کرده و همچنین نگران هستند که مخالفت‌های بین‌المللی باعث عقب‌نشینی آمریکا از حمایت این طرح شود.

بر این اساس، منابع حاضر در نشست‌های اخیر نتانیاهو و گانتز با «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی می‌گویند اختلاف نظرها در داخل کابینه بر سر طرح اشغال، عظیم بوده و برطرف کردن آنها دشوار است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، این نشست‌ها نشان داد که اختلافات قابل توجهی بین لیکود و آبی‌وسفید بر سر حجم اراضی که باید از کرانه باختری اشغال شوند، برنامه زمانی اجرای آن و ترتیب گام‌هایی که باید برداشته شود، وجود دارد.

پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود، واشنگتن به تل‌آویو پیامی داده مبنی بر اینکه تا زمانی گانتز از طرح نتانیاهو برای اشغال کرانه باختری حمایت نکند، آمریکا نیز از آن حمایت نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

با این حال مقام‌های حزب آبی‌وسفید می‌گویند که نمی‌توانند موضع خاصی درباره این طرح اتخاذ کنند زیرا نتانیاهو تا کنون نتوانسته این طرح را به روشنی برای آنها بیان کند.

طبق گزارش هاآرتص، دستیاران نتانیاهو نگران هستند که اگر حزب گانتز با لیکود به توافق نرسد، کاخ سفید نیز تمایل خود را به حمایت از طرح اشغال از دست داده و از دستور کار آن خارج خواهد شد.

تایمزاسرائیل نیز در ادامه نوشت که در صورت پیروز شدن «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال آمریکا، واشنگتن در مسیر تقابل با تل‌آویو قرار می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول