اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دماوند در سوگ رئیس مذهب جعفری/ عزاداری در رثای امام صادق (ع)

مردم شهر دماوند همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و با رعایت فاصله اجتماعی به سوگواری پرداختند.

دماوند در سوگ رئیس مذهب جعفری/ عزاداری در رثای امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، بغضِ غریبی گلوی عالم را می فشارد و سنگینی داغی جان‌سوز بر قلب زمین زخم می‌زند، ملائک، کوچه پس کوچه‌های مدینه را در پیِ مرد بی‌نظیری می‌گردند که محضرِ مبارکش، منبع فیض آسمانی بود؛ اما چه سود که اینک خوشه‌های زهرآگینِ کینه منصور، ‌قلب سپیدش را هزارپاره کرده است.

به ستاره‌ها بگویید دیگر ماه صادقانه‌شان طلوع نخواهد کرد! شب‌های تیره عراق آرام بگیرند که دیگر مأمورین سیاهدلِ عباسی، از دیوارهای خانه ولایت بالا نمی‌روند و جانشینِ خدا را از سجاده نماز، با سروپای برهنه به دربارِ جور نمی‌برند!

امروز کوچه‌های مدینه داغدارند و بقیع، چشم‌انتظار آخرین مسافر خویش است؛ بقیع، بقعه‌ای خاموش و تاریک؛ بقیع، آشنایی غریب؛ بقیع، مزار بی چراغ و فانوسی که مظهر مظلومیت هزار و اندی ساله است؛ در بقیع، روضه لازم نیست، خودش مرثیه مجسم است.

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب جعفری مراسم عزاداری با حضور عاشقان و محبان این حضرت در شهر دماوند همراه با زنجیرزنی و سینه‌زنی برگزار شد.

عزاداران دماوندی همراه با دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی از میدان امام خمینی (ره) تا مسجد جامع دماوند حرکت و در غم شهادت امام جعفر صادق (ع) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.

حرکت سیاسی امام صادق (ع) در جهت شناساندن ظلم بنی‌امیه انجام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: حرکت سیاسی امام صادق (ع) در جهت شناساندن ظلم بنی‌امیه از طریق انقلاب فرهنگی انجام شد.

حجت‌الاسلام والسملین کاظم فتاح‌دماوندی افزود: امویان برای ماندگاری حکومتشان از راهبرد ولنگاری فرهنگی و انحطاط مردم استفاده کردند؛ اگر در یک جامعه جوانان و مردم دچار بی‌بندوباری فرهنگی شوند، برای اهداف عالی سیاسی اسلامی قدمی برنخواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول