اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روند شیوع بیماری کووید 19 در زنجان افزایشی و خطرناک است/ مشخص شدن درصد ابتلای مردم زنجان به کرونا در چند هفته آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر نتایج مثبت ناشی از اقدامات کنترلی در مورد شیوع ویروس کرونا از جمله بیماریابی گفت: اما باید متوجه بود که با وجود این اقدامات وقتی بار مراکز درمانی افزایش می‌یابد یعنی اینکه علامت خطر است، چرا که ظرفیت پذیرش بیمار در مراکز درمانی مشخص است.

روند شیوع بیماری کووید 19 در زنجان افزایشی و خطرناک است/ مشخص شدن درصد ابتلای مردم زنجان به کرونا در چند هفته آینده

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه از قبل هم برای بروز چنین شرایطی پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: کارشناسان در مورد افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هشدار داده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به آغاز فعالیت صنوف مختلف بعد از برداشته شدن محدودیت‌های اعمالی اشاره کرد و افزود: شیوع بیماری در پی رفع محدودیت‌ها به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امری محتمل است.

وی بیماریابی سرپایی را از جمله موارد کمک کننده در کنترل ویورس کرونا اعلام و تصریح کرد: ولی در مجموع در این روزها، افزایش بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی در همه سطوح سرپایی و بستری روی داده است.

قزلباش با بیان اینکه با روند فعلی ممکن است روزهای سختی را در شیوع ویروس کرونا داشته باشیم، افزود: حوزه سلامت هر کاری لازم است، را برای پیشگیری و درمان انجام داده و می‌دهد، ولی اصل در این حوزه خود مردم و رفتارهای مربوط به خودمراقبتی و دیگر مراقبتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر نتایج مثبت ناشی از اقدامات کنترلی در مورد شیوع ویروس کرونا از جمله بیماریابی گفت: اما باید متوجه بود که با وجود این اقدامات وقتی بار مراکز درمانی افزایش می‌یابد یعنی اینکه علامت خطر است، چرا که ظرفیت پذیرش بیمار در مراکز درمانی مشخص است.

وی با بیان اینکه دو هفته پیش آمار بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان حدود 25 نفر بود که در حال حاضر به 40 نفر رسیده است، گفت: نکته‌ای که باید در این مورد به آن توجه شود این است که اگر روزانه پنج نفر به آمار بیماران اضافه شود، هر 6 روز باید یک بخش به بخش بیماران کرونایی اضافه شود چرا که دوره درمان هر بیمار کرونایی پنج یا 6 روز طول می‌کشد.

قزلباش تاکید کرد: افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید 19 مشکلاتی را برای ارائه خدمات در سایر بخش‌ها موجب خواهد شد، چرا که به دلیل محدودیت امکانات مجبور به ایجاد محدودیت خدمات به سایر بیماران خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 85 درصد از بیماران مبتلا به کووید 19 سرپایی هستند و به همین دلیل تعداد بیماران بسیار بیشتر از بیماران شناسایی شده هستند، افزود: در حال حاضر نمی‌توان درصدی برای ابتلای مردم استان به این بیماری اعلام کرد.

وی با تاکید بر ادامه آماده باش چهار ماهه مراکز درمانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همه توان اقدامات مقتضی برای مقابله با ویروس کرونا از جمله بیماریابی و تحقیقات به روش سرولوژی را در دست اقدام دارد.

قزلباش با بیان اینکه مشخص شدن نتایج تحقیقات پیش‌بینی شده به روش سرولوژی بازه زمانی خاص خود را دارد که از یک هفته آغاز و تا 6 ماه ادامه می‌یابد، ادامه داد: با توجه به اقدامات در دست انجام، پاسخ سوال درصد ابتلای مردم استان زنجان به بیماری کووید 19، دو تا سه هفته آینده امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول