اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قاضی زاده: محاکمه مدیران فاسد در دستگاه قضا اثرگذاری فزاینده دارد

نماینده فریمان در مجلس گفت: اقدام قوه قضائیه در محاکمه مدیران فاسد درون این قوه حرکت جدیدی است که می‌تواند اثرگذار باشد و اثرگذاری آن انشاالله فزاینده خواهد بود.

قاضی زاده: محاکمه مدیران فاسد در دستگاه قضا اثرگذاری فزاینده دارد

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به محاکمه مدیر پیشین قوه قضائیه گفت: محاکمه مسئولان سابق مفسدی که در دستگاه قضایی هستند و اینکه این محاکمات علنی پخش می‌شوند امر بسیار مطلوبی است.

وی افزود: امیدواریم برخی افرادی که با اکبر طبری در ارتباط هستند شناسایی و دستگیر و محاکمه شوند چرا که ممکن است این شبکه وسیع‌تر باشد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام اضلاع این شبکه باید شناسایی شوند و مورد محاکمه قرار گیرند. چطور می‌شود یک نفر 20 سال در بالاترین جایگاه‌های قوه قضائیه حضور داشته باشد و شبکه‌ای نداشته باشد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: عملکرد قوه قضائیه و به ویژه رئیس دستگاه قضا در محاکمه اکبر طبری قابل تقدیر است و اگر قوه قضائیه مقتدرانه و بدون مسامحه اعضای شبکه مرتبط با طبری را محاکمه کند بسیار بسیار امید آفرین خواهد بود.

وی افزود: این اقدام قوه قضائیه در محاکمه مقامات فاسد درون قوه قضائیه حرکت جدیدی است که می‌تواند اثرگذار باشد و اثرگذاری آن انشاالله فزاینده خواهد بود.

نماینده مردم فریمان در مجلس اظهار داشت: این نحوه برخورد با مقامات فاسد در دستگاه قضا نظیر آنچه در دادگاه طبری اتفاق افتاده بازدارنده و پیشگیرانه است.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: نباید برای اشخاص و افراد در قوه قضائیه موقعیت‌های طلایی و شرایط ممتازی همچون آقای طبری دیگر به وجود بیاید تا اینچنین مرتکب این مفاسد شود. طبری در دادگاه‌های مختلف ذی‌نفوذ بوده و اخذ رشوه داشته است.

وی افزود: به نظر من دیگر در سیستم دستگاه قضایی نباید موقعیتی شبیه موقعیت آقای طبری به وجود بیاید و شبکه ارتباطی ایجاد نشود تا این شبکه چنین اقداماتی را انجام دهد. 

نماینده مردم فریمان در مجلس اظهار داشت: همه افراد و مقامات باید در چارچوب شرح اختیارات و وظایف و تعاریفی که در سیستم است بتوانند اقدام کنند. وقتی یک شرایط ممتاز و یک موقعیت ویژه به وجود می‌آید و در کنار آن قدرت طلایی ممکن است وسوسه انگیز و فریب دهنده باشد و عناصر شیطانی هم در کنار آن قرار گیرد چنین نتایجی را به همراه دارد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: ما نباید بعد از این شاهد این باشیم که چند سال بعد باز مجدد گفته شود اکبر طبری‌های جدیدی وجود دارند و باید از ایجاد فرصت‌های طلایی و موقعیت‌های ویژه برای مدیران جلوگیری شود و سیاست‌های پیشگیرانه پیاده سازی شود و به احدی اجازه داده نشود که از موقعیت‌های ویژه برخوردار شوند.

وی افزود: قوه قضائیه جایگاه بسیار رفیع و مهمی دارد و با جان و مال و آبرو و حیثیت مردم سروکار دارد و در روند رسیدگی‌ها و تحقیقات و روند مبارزه با فساد جایگاه بسیار مهمی دارد. 

نماینده مردم فریمان در مجلس در پایان گفت: امروز بسیاری از بخش‌های کشور درگیر موضوعات مختلف هستند. روزانه در استان‌های مختلف اخبار برخورد با مدیران مختلف در سطوح گوناگون را می‌شنویم که این مسئله امید آفرین است و این اقدامات به افزایش اعتماد عمومی کمک می‌کند و من امیدوارم که موضوع پیشگیری هم در کنار این برخوردها دیده شود تا دیگر افرادی احساس ممتاز بودن نداشته باشند. مخصوصا کسانی که در دادگستری و محاکم و دستگاه‌های وابسته به دستگاه قضایی مشغول هستند از این امتیازات ویژه برخوردار نباشند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول