اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاریس: ناتو نباید در برابر اقدامات ترکیه سرش را زیر برف کند

وزارت دفاع فرانسه در واکنش به فعالیت‌های نیروی دریایی ترکیه در دریای مدیترانه، گفت ناتو نباید در مواجهه با اقدامات ستیزه‌جویانه سر خود را زیر برف کند.

پاریس: ناتو نباید در برابر اقدامات ترکیه سرش را زیر برف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام وزارت دفاع فرانسه امروز (چهارشنبه)، نیروی دریایی ترکیه را به داشتن رویکرد ستیزه‌جویانه در قبال کشتی‌های جنگی فرانسوی متهم کرد.

به نوشته وبگاه «اسکای‌نیوز»، این مقام وزارت دفاع فرانسه با بیان اینکه نیروی دریایی ترکیه در زمان عملیات ناتو در دریای مدیترانه، رویکرد ستیزه‌جویانه‌ای علیه یک کشتی فرانسوی داشته، گفت: «ناتو نباید در برابر این اقدامات ترکیه سر خود را زیر برف کند».

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای با حمله به فرانسه به دلیل حمایت‌های این کشور از «خلیفه حفتر» گفت که فرانسه باعث شعله‌ور شدن بحران لیبی شده است.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است. جزیره قبرس بیش از چهار دهه است که به دو بخش «ترک‌نشین» در شمال و «یونانی‌نشین» در جنوب تقسیم شده و آنکارا روابط مناسبی با بخش یونانی‌نشین قبرس ندارد. تاکنون نیز تلاش‌هایی برای تنش زدایی صورت گرفته، اما به شکست انجامیده است.

اتحادیه اروپا  چندی قبل اعلام کرد که طرح ترکیه برای انجام حفاری برای جستجوی نفت و گاز در سواحل قبرس نگرانی بسیار در این منطقه را موجب شده است. اتحادیه اروپا هشدار داده که این اقدام ترکیه موجب افزایش تنش‌ها میان این دو کشور شده و غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول