اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آبگیری «سد نرماب» در اردیبهشت ۱۴۰۰ / آب شرب ۵۵۰ هزار گلستانی تامین می‌شود

سرپرست آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به برنامه آبگیری سد نرماب در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ گفت: با تکمیل این سد آب شرب ۵۵۰ هزار نفر در شرق استان تأمین می‌شود.

آبگیری «سد نرماب» در اردیبهشت ۱۴۰۰ / آب شرب ۵۵۰ هزار گلستانی تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی در مراسم آغاز جابه‌جایی روستای «جنگلده بالا» که در کاسه سد «نرماب» قرار دارد، اظهار کرد: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که نیاز است جناح چپ سد را تکمیل کنیم و امیدواریم این سد در اردیبهشت ۱۴۰۰ آبگیری شود.

وی تصریح کرد: دو روستای «جنگلده بالا» و پایین در کاسه سد قرار داشتند که چند سال پیش روستای «جنگلده پایین» جابه جا شد و فقط بخشی از کار باقی مانده است. اما به علت موضوعات اعتباری و مجوزها کار جابه جایی روستای «جنگلده بالا» با تأخیر مواجه شد.

 

سرپرست آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: مساحت سایت جدید برای جابه جایی روستا ۱۴ هکتار است که اراضی خریداری و منابع اعتباری نیز تأمین شده است، ما در این سایت ۴۵۷ نفر در قالب ۱۹۲ خانوار را داریم که قرار است برای آنها تا پایان سال خانه‌های جدید ساخته شود.

وی ادامه داد: در سایت جدید علاوه بر ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی، خانه بهداشت، فضای ورزشی به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع، فضای سبز به مساحت ۱۴ هزار مترمربع، فضای آموزشی و مدرسه یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع، شبکه معابر، کتابخانه، مسجد و بوستان روستایی پیش‌بینی شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی این روستاییان قرار است با کمک بنیاد مسکن و تا پایان امسال ساخته شود و همزمان با آغاز عملیات جابه جایی تکمیل جناح چپ سد نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مزیت‌های تکمیل این سد گفت: با توجه به حجم آب قابل ذخیره‌سازی در پشت این سد، استان از نظر وقوع سیلاب و خسارت‌های آن ایمن‌تر خواهدشد.

 

حسینی افزود: علاوه بر این آب شرب ۵۵۰ هزار نفر در شرق استان و آبیاری ۱۸ هزار هکتار از اراضی پایاب سد نیز تأمین می‌شود.

انتهای پیام/2307/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول