اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

توافق با عراق برای استفاده از منابع مالی ایران برای خرید کالاهای غیرتحریمی و اساسی

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان پس از دیدار همتای عراقی خود گفت: ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد که توافق شد از این منابع برای خرید کالا‌های غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم.

توافق با عراق برای استفاده از منابع مالی ایران برای خرید کالاهای غیرتحریمی و اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که به بغداد سفر کرده است پس از دیدار همتای عراقی خود گفت: ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد که توافق شد از این منابع برای خرید کالا‌های غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم.

همتی با اشاره به توافقنامه ساز و کار پرداخت مالی بین ایران و عراق گفت: بهره برداری از منابع ایرانی در عراق در چارچوب این توافقنامه صورت می‌گیرد.

رئیس بانک مرکزی عراق نیز با اشاره به اینکه بخش بیشتر منابع مالی ایران در عراق مربوط به صادرات گاز و برق است،گفت: با توافق جدید، از این پس از این منابع مالی برای صادرات کالا‌های ضروری به ایران استفاده‌ می‌شود.
 
علی العلاق درباره احتمال تاثیر دخالت‌های خارجی بر توافق جدید ایران و عراق گفت: با توافقنامه ساز و کار مالی در سطح بین المللی موافقت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول