اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

استاندار بوشهر: انشعابات غیرمجاز آب قطع شود/ درصورت تکرار ساختمان تخریب شود

استاندار بوشهر با تأکید بر ضرورت قطع انشعابات غیرمجاز آب، تصریح کرد: اگر آب را قطع کردید و دوباره وصل کردند به دنبال تخریب بروید. همچنین برای تمام ساختمان‌های خارج از حریم بر اساس قانون حکم تخریب صادر شود.

استاندار بوشهر: انشعابات غیرمجاز آب قطع شود/ درصورت تکرار ساختمان تخریب شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با تأکید بر ضرورت قطع انشعابات غیرمجاز آب در استان بوشهر اظهار داشت: هر جا آب شرب برخلاف منابع و نیازهای مردم مصرف می‌شود شرکت آب و فاضلاب با همکاری فرمانداران موظف است نسبت به قطع انشعاب اقدام کند و همه دستگاه‌های اجرایی هم مکلف به همکاری با شرکت آب و فاضلاب هستند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: اگر آب را قطع کردید و دوباره وصل کردند به دنبال تخریب بروید. همچنین برای تمام ساختمان‌های خارج از حریم بر اساس قانون حکم تخریب صادر شود. دستگاه قضایی آمادگی کامل برای پشتیبانی از مجموعه آب استان را دارد و باید محکم و قاطع برخورد و اقدام شود.

وی بیان کرد: هر جا آب شرب موردنیاز مردم در مسیرهایی مصرف می‌شود که مشترکان و مردم در تنگنا قرار می‌گیرند به‌شدت برخورد شود. اگرچند ساختمان تخریب شود خواهند دانست که دستگاه قضا تعارف ندارد. معنی ندارد که از محل آب شرب مردم استخر پر شود و یا ویلا درست کنند، تأمین آب موردنیاز مردم در این شرایط کرونایی و گرمای تابستان شوخی‌بردار نیست.

مقام عالی دولت در استان بوشهر بابیان اینکه برای آب روستاها ۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است، گفت: بحث تنش در حوزه آب نادیده گرفته نشود و از این محل نیز استفاده شود، پیگیری برای قطع انشعابات غیرمجاز قاطعانه انجام شود.

استاندار بوشهر با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان شایسته در عرصه‌های مدیریتی گفت: رویکرد مثبت دولت برای استفاده از ظرفیت‌های بانوان در عرصه‌های مدیریتی ستودنی است و طی ۲ سال گذشته یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران، انتصاب بانوان و جوانان در عرصه‌های مدیریتی و همچنین ارتباط با رسانه‌ها بوده است؛ البته نه به این معنا که افراد ناتوان را به کار بگماریم بلکه ملاک باید شایستگی و توانمندی باشد.

گراوند به نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر ۳۶.۵ درصد و در سطح کشور ۳۹.۹ درصد و نرخ بیکاری هم از ۱۲.۲ در سال ۹۵ به ۹.۹ درصد در سال ۹۸ رسیده درحالی‌که نرخ بیکاری کشور در سال گذشته ۱۰.۶ درصد بوده است.

وی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی مردان استان بوشهر در سال ۹۸ به میزان ۶۷ درصد و برای بانوان ۱۱.۸ و نرخ بیکاری بانوان در سال ۹۸ هم ۱۳.۳ بوده است.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در مورد اعتبارات استان عنوان کرد: اجرای طرح حدنگاری، اورژانس هوایی بوشهر و تأمین آب سه پروژه مهمی هستند که به‌عنوان پروژه‌های استانی، اعتبارات آن‌ها تخصیص داده خواهد شد. در مورد اورژانس هوایی بوشهر باید اورژانسی اقدام شود و اعتباری نیز از وزارت بهداشت برای این پروژه اخذشده است.

وی در مورد میزان جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات اختصاص‌یافته را در موعد مقرر جذب نکنند، اعتبارشان به سایر دستگاه‌های اختصاص خواهد یافت.

استاندار بوشهر با تأکید بر حل مشکل پروژه‌ها عنوان کرد: مدیران در این خصوص بی‌توجهی نکنند، چراکه تعطیلی ادارات به معنی کنار گذاشتن کارها نیست؛ بنابراین تأکید می‌کنم که هر دستگاهی که اعتبارات خود را جذب نکند، جابجایی اعتبار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول