اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حاشیه مشهد نیازمند مدیران بی‌حاشیه‌

حل مشکل حاشیه‌ها مسوولانی بی حاشیه میخواهد که دل از روزمرگی کنده و برای رفع مشکلات مردم پای در گود بگذارند و بی‌شک اگر این بازدید‌ها و سرکشی‌ها تبدیل به یک فرایند مستمر و هدفمند شوند، شاهد تسریع در رفع نیازهای شهروندان و بهبود اوضاع بحرانی حاشیه‌های شهربهشت خواهیم بودم.

حاشیه مشهد نیازمند مدیران بی‌حاشیه‌

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی رنگ‌آمیز طوسی، فعال رسانه‌ای، طی یادداشتی به بیان تجارب و مشاهدات خود در حاشیه شهر مشهد پرداخت و راه حل مشکل حاشیه نشینی در مشهد را پای کار آمدن مدیران بی حاشیه‌ عنوان کرد.

در این یادداشت آمده است:

چندی ‌است برای پیگیری پرونده‌های مختلفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند کارتن‌خوابی و کوکان کار بازدیدهای متعددی از حاشیه‌شهر داشتم؛ در کنار این مسایل، با حضور در این مناطق پرحاشیه، شبکه‌ای از مشکلات و چالش‌ها را می‌توان به چشم دید، از معضلات مرتبط با مدیریت شهری و مشکلات عدیده‌ زیست‌بوم تا مسائل امنیتی و جرائم مشهود و غیر مشهودی که کم کم تبدیل به نُرم زندگی مردم این مناطق شده و با آن کنار آمده‌اند.

در میان این بازدیدها گاها یک یا دو مدیر از برخی نهادهای مرتبط با دعوت و اصرار ما همراه گروه شده و هربار نیز پس از طرح موضوع شاهد رفع یا پیگیری موثرتر آن مشکل بودیم.

بدیهی است زمانی که یک مسوول خود در محیط آسیب یا محل یک مشکل و مساله محلی قرار بگیرد با شنیدن درد مردم و آگاهی از علل و شرایط محیطی، تصمیمی از سر علم اتخاذ خواهد کرد.

مشهد شهری است با بیش از یک میلیون حاشیه نشین، با مناطق پیرامونی پرحاشیه‌ای که درگیر فرهنگ‌ها و قومیت‌های متضادی شده و هر یک از این مسایل، باعث به وجود آمدن شبکه‌ای از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی شده است. مناطقی محروم از امکانات شهری و به دور از عدالت اجتماعی و منافع شهروندی.

مردمان این مناطق نیز ماخوذ به حیا هستند، شاید مشکلات روزمره زندگی و فقر باعث شده تا تنها دغدغه‌شان نان شب باشد و هرگز حتی به فکر عدالت در تخصیص منابع شهری و یا حل مشکلات محل خود نیفتند؛ اینجا برای حل مشکل چاله‌های خیابان، برخلاف بالای شهر که صد نفر با شهرداری تماس می‌گیرند، خود مردم دست به کار می شوند و مشکل توسط یکی از همسایه و با یک بیل خاک مرتفع می شود! اینجا اگر دعوا یا و خلافی صورت می گیرد برخلاف بالای شهر پای پلیس به محل باز نمی‌شود، بلکه عمدتا ریش سفید محل و بزرگترها مساله را حل می‌کنند، اینجا مردم یاد گرفته‌اند که خودشان مشکل خودشان و محله‌شان را حل کنند...

اما آیا می‌توان تمام مسایل رابا ریش سفیدی حل کرد؟ گره خیلی از مشکلات تنها در دست مدیرانی است که پشت میزهای گرم و روی صندلی‌های نرم و چرخان خود نشسته‌اند و این مناطق را از روی بولتن‌ها و گزارش‌های زیردستانشان مدیریت می‌کنند، مدیریتی از راه دور که معمولا به دلیل کمبود بودجه و یا نبود اولویت(!) به یک پاراف ختم و حل آن به زمان مقتضی موکول می‌شود...

مناطق کم برخودار شهری و حاشیه‌های مشهدالرضا این روزها حال خوشی ندارند، حل مشکل حاشیه‌ها مسوولانی بی حاشیه میخواهد که دل از روزمرگی کنده و برای رفع مشکلات مردم پای در گود بگذارند و بی‌شک اگر این بازدید‌ها و سرکشی‌ها تبدیل به یک فرایند مستمر و هدفمند شوند، شاهد تسریع در رفع نیازهای شهروندان و بهبود اوضاع بحرانی حاشیه‌های شهربهشت خواهیم بودم.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول