اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: مقابله با تحریم‌ها، میدان جدید نبرد مردم سوریه با تروریسم آمریکایی است

وزارت خارجه سوریه صحبت آمریکا از حقوق بشر را فراتر از زشت‌ترین اشکال ریاکاری خواند و تاکید کرد مردم سوریه که با مقاومت تروریست‌های آمریکایی را شکست دادند، با تحریم‌های این کشور مقابله می‌کنند.

دمشق: مقابله با تحریم‌ها، میدان جدید نبرد مردم سوریه با تروریسم آمریکایی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه همزمان با نخستین روز از اجرای قانون تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور، سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن  در زمینه حقوق بشر را زشت‌ترین شکل دروغ و ریاکاری خواند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام رسمی در وزارت خارجه سوریه نوشت: «بسته نخست از تحریم‌های آمریکا علیه سوریه در چارچوب اجرای قانون سزار نشانه زیر پا گذاشته شدن همه قوانین و منشورهای بین المللی از سوی دولت آمریکا و تنزل شان مقامات این دولت به حد باندهای تهبکار و راهزن‌هاست».

این منبع افزود:« دولت آمریکا که در خیابان‌های مختلف ایالت‌های خود شهروندانش را تعقیب می‌کند، مردم را می‌کُشد و بدترین نوع تبعیض نژادی را به تقلید از جنایات پدرانش علیه مردم بومی این کشور، انجام می‌دهد، آخرین شخصی است که مجاز به صحبت کردن درباره حقوق بشر است ، زیرا دولت‌های آمریکا کشورشان را بر فرهنگ قتل تأسیس کردند و هیچ ارزشی برای ارزش‌ها قائل نیستند و همه هنجارها و قوانین را تحقیر می‌کنند».

این مقام وزارت خارجه سوریه گفت:«صحبت‌های دولت آمریکا در مورد حقوق بشر در سوریه فراتر از زشت‌ترین اشکال دروغ و ریاکاری است و سیاست‌های آن در حمایت از تروریسم ادعاهای آن را درباره حقوق بشر تکذیب می‌کند، تروریسمی که خون ملت سوریه را ریخته و دستاوردهای آنها را نابود کرده است».

این منبع ادامه داد :«تشدید تحریم‌ها علیه مردم سوریه هم ابعاد و فرم جدیدی به این تروریسم اضافه کرده است و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر پروژه شکست خورده آن  و شکست ابزارهای تروریستی آن است».

در پایان این بیانیه آمده است:«مردم سوریه و ارتش شجاع آنها که با مقاومت اسطوره‌ای و حماسه‌آفرینی‌ها در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی سوریه، پروژه آمریکا را ناکام گذاشتند، حالا هم اجازه نمی‌دهند که جنایتکاران باسابقه کاخ سفید پروژه از بین رفته خود را احیا کنند  و این مردم با همان عزم و اراده‌ای که با آن  ابزارهای آمریکایی از گروه‌های تروریستی را شکست دادند با تحریم‌های آمریکا روبه‌رو خواهند شد.»

کنگره آمریکا در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون «سزار» را به تصویب رساند. مرحله اول تحریم‌ها از روز چهارشنبه (۱۷ ژوئن) اجرایی شد. این قانون به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه و متحدان آن و شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با این کشور است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول