اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پرونده طبری نشان از اراده‌ نظام برای برخورد با مفسدین است

آیت الله شیخ رضا سبط شیخ انصاری گفت: درخصوص پرونده طبری به عنوان نمونه‌ای از اراده‌ نظام برای برخورد با مفسدین است مسلما و بدون ذره‌ای تردید مقابله با هر نوع فسادی و مبارزه با هر مفسدی از اهداف اولیه و اصلی‌ترین وظیفه شرعی و قانونی نظام است.

پرونده طبری نشان از اراده‌ نظام برای برخورد با مفسدین است

آیت الله شیخ رضا سبط شیخ انصاری، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: پرونده طبری به عنوان نمونه‌ای از اراده‌ نظام برای برخورد با مفسدین است مسلما و بدون ذره‌ای تردید مقابله با هر نوع فسادی و مبارزه با هر مفسدی از اهداف اولیه و اصلی‌ترین وظیفه شرعی و قانونی نظام است.

سبط شیخ انصاری در پاسخ به آنکه، آیا با این برخوردها فساد ریشه کن می‌شود، گفت: مطمئنا مجازات مجرمین در کاهش جرم مؤثر است و هر مقدار که این مجازات، متناسب با جرائم و عادلانه اعمال شود اثرات مثبت آن بیشتر و بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: مجرمین اصلی کسانی هستند که بسترساز جرم وجنایت، خیانت و دست درازی به بیت المال، ویژه‌خواری، چپاولگری و غارتگری می‌شوند، و تا دست خیانتکار آنان قطع نشود ما همواره شاهد امثال اکبر طبری‌ها  خواهیم بود.

 تولیت حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط‌ شیخ انصاری دزفول تصریح کرد: این زالوهای خون آشامی که خون ملت را می‌مکند و با حیثیت و آبروی مملکت بازی می‌کنند باید ریشه کن شوند تا فساد ریشه کن شود.

وی در رابطه با رشوه به عنوان یکی از ارکان پرونده اختلاس بیان کرد: اختلاس نوعی کلاهبرداری و تحصیل اموال دولتی و بیت المال از راه نیرنگ و خدعه توسط کارگزاران و کارمندان و مانند آنان، و از مصادیق بارز خیانت در امانت است.

سبط شیخ انصاری اظهار کرد: ارتشاء یا رشوه‌خواری یعنى داد و ستد پول و یا مال از سوی راشی و مرتشی جهت انجام کاری غیر قانونی، و حقی را ضایع کردن، و باطلی را ثابت کردن، و برخلاف حق و عدالت حکمی صادر کردن است.

وی ادامه داد: رشوه‌خوارى حرام و از گناهان کبیره و مصیبتی است که دامان برخی ادارات و مؤسسات دولتى و خصوصى را گرفته و متأسفانه قبح آن از بین رفته است.

رضا سبط شیخ انصاری پیرامون آثار برخورد رشوه‌گیران بر دیگران، افزود: مسلما برخورد قاطعانه با مجرمین مخصوصا دانه درشت‌ها و مجازات عادلانه آنان، عامل کاهش جرم و تعداد مجرمین خواهد بود. از طرفی بزرگ‌ترین خدمت به قشر ضعیف جامعه است که حقوق آنان توسط رشوه دهندگان و رشوه گیرندگان پایمال می‌شود و فریادرسی هم ندارند.

وی با اشاره به آثار سوء جناحی کردن دادگاه طبری گفت: امیدواریم در سایه مدیریت و درایت رئیس محترم قوه قضائیه، که عملکردشان در خور تقدیر و تحسین بسیار است  و نیز سایر افرادی که صادقانه و عادلانه در قوه قضائیه انجام وظیفه می‌کنند، با روشنگری خود مانع جناحی جلوه دادن این دادگاه و تحریف حقایق و وقایع شوند.

وی ادامه داد: امید است با استمرار سیاست ریشه‌کن کردن فساد که مورد حمایت قاطعانه قاطبه مردم شریف و عزیز است، شاهد متلاشی شدن شبکه‌های فساد و اختلاس و ارتشاء، رسوایی و دستگیری و مجازات خائنین به ملت و مملکت باشیم.

انتهای پیام/ق
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول