اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برگزاری مصاحبه گزینش ۱۴۱۰ داوطلب دریافت پروانه وکالت منطقه شمال‌غرب در تبریز

مسوول وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: مصاحبه گزینشی یک‌هزار و ۴۱۰ داوطلب دریافت پروانه وکالت در شمال‌غرب با مرکزیت آذربایجان‌شرقی و در تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری مصاحبه گزینش ۱۴۱۰ داوطلب دریافت پروانه وکالت منطقه شمال‌غرب در تبریز

علی آقاپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این مصاحبه گزینشی ۲۸ الی ۳۰ خرداد با حضور  یک‌هزار و ۴۱۰ داوطلب دریافت پروانه وکالت منطقه شمال‌غرب کشور و توسط ۳۰ تیم سه نفره متشکل از یک روانشناس، یک کارشناس حقوق مدنی و یک کارشناس حقوق کیفری دادگستری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مصاحبه گزینشی داوطلبان وکالت پیش از این با مرکزیت تهران انجام می‌شد، افزود: پس از تغییرات صورت گرفته در راس قوه قضائیه، رویکردهای جدید و تحول گرایانه‌ای در تمام بخش‌های دستگاه قضایی ازجمله حوزه اعطای مجوزهای وکالت نیز اتخاذ شده و و بر همین اساس مصاحبه گزینش وکلا با تقسیم‌بندی جدید و با محوریت هفت استان ازجمله آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

آقاپور خاطرنشان کرد: منتخبان مصاحبه گزینشی حاضر نیز یک ماه پس از انجام مصاحبه‌های علمی و شفاهی و پس از اعلام نتایج تفکیکی مصاحبه، وارد دوره 18 ماهه کارآموزی شده و در طول همین دوره نیز مجاز به فعالیت به‌عنوان وکیل هستند که این موضوع نیز یکی از تغییرات صورت گرفته نسبت به گزینش‌های قبلی است.

مسوول وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی این تغییر و تحولات را در راستای سیاست جدید قوه قضائیه مبنی‌بر آغاز فساد ستیزی و شفاف‌سازی از درون خود دستگاه قضایی عنوان کرده و بیان داشت: خوشبختانه پس از انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه نه تنها شاهد اتخاذ رویکردهای جوان‌گرایانه و اقدامات فساد ستیزانه هستیم، بلکه تعامل مردم با مجموعه دستگاه قضا نیز تسهیل شده که این امر می‌تواند زمینه‌ساز آرامش و امنیت روانی جامعه و جلب اعتماد بیش از پیش مردم نسبت به اقدامات قوه قضائیه باشد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول