اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه امارات علیه ایران و ترکیه در ارتباط با عراق

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای، آنچه آن را «دخالت نظامی ایران و ترکیه در عراق» نامید، محکوم کرد.

بیانیه امارات علیه ایران و ترکیه در ارتباط با عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه امارات چهارشنبه شب (۱۷ ژوئن - ۲۸ خرداد) در بیانیه‌ای آنچه آن را «دخالت نظامی ایران و ترکیه در عراق و گلوله‌باران مناطق شمالی عراق» نامید محکوم کرد.

مقصود ابوظبی از دخالت نظامی در امور عراق، مقابله با عناصر تروریستی در مرز عراق است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام)، شب گذشته گزارش کرد، وزارت خارجه این کشور در این بیانیه گفته، این محکومیت برآمده از «موضع ثابت و استوار این کشور در رد دخالت‌‌ در امور کشورهای عربی است».

به ادعای ابوظبی، آنچه «دخالت نظامی ایران و ترکیه» در شمال عراق نامیده شده، «نقض حاکمیت یک کشور عربی برادر و نقض اصول قانون بین‌الملل است».

ابوظبی در این بیانیه همچنین مدعی شده که‌ «پافشاری این کشور بر لزوم احترام به حاکمیت کشور برادر عراق و رعایت اصل همجواری، در راستای خواسته‌های ملت عراق و تحقق شکوفایی، امنیت و صلح برای آنهاست».

این موضع امارات در زمانی بیان شده که این کشور، متهم به دخالت در کشورهای دیگر مثل لیبی است. طبق برخی گزارش‌ها، امارات آتش خشم مردم لیبی را برافروخته است تا جایی که مفتی لیبی بتازگی در اعتراض به مداخله‌های ابوظبی، در فتوایی خرید کالا از امارات را تحریم و تأکید کرد که خرید کالا از این کشور به مثابه شلیک گلوله به مردم لیبی است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول