اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هیچ بانکی حق ندارد کارگاه یا کارخانه‌ای را تملک کند

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه چراغ هیچ‌یک از واحدهای تولیدی ، نباید خاموش و کارگری بیکار شود، رئیس‌جمهوری همواره بر فراهم‌سازی زمینه ادامه فعالیت واحدهای تولیدی طبق سازوکارهای مشخص، تأکید کرده و رئیس قوه قضاییه نیز به‌طور شفاف گفته که هیچ بانکی حق ندارد کارگاه یا کارخانه‌ای که تملک کرده‌ را تعطیل یا نیمه تعطیل کند.

هیچ بانکی حق ندارد کارگاه یا کارخانه‌ای را تملک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن غدیر استانداری با یادآوری عنوان جهش تولید سال جاری و تأکید بر لزوم اهتمام جدی برای تحقق این شعار راهبردی اظهار کرد: در ایران اسلامی که با شرایط تحریم‌های غیرقانونی مواجهیم، چنانچه با اقدامات معمول و فعالیت‌های روزمره پیش برویم؛ به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابیم.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار با حرکت‌های کند و لاک‌پشت‌وار محقق نمی‌شود، افزود: نگاه رئیس‌جمهوری مبنی بر تشکیل "ائتلاف ملی برای زندگی "، نشان از ضرورت حفظ و تقویت همدلی در همه ارکان کشور است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به صدور اجرائیه برای بدهکاران از سوی برخی بانک‌ها بلافاصله پس از فرصت سه‌ماهه کرونا بیان کرد: رئیس‌جمهوری همواره بر فراهم‌سازی زمینه ادامه فعالیت واحدهای تولیدی طبق سازوکارهای مشخص، تأکید کرده و رئیس قوه قضاییه نیز به‌طور شفاف گفته که هیچ بانکی حق ندارد کارگاه یا کارخانه‌ای که تملک کرده‌ را تعطیل یا نیمه تعطیل کند.

به گفته زارع این امر نشان می‌دهد همه باید دست در دست هم دهیم تا چراغ هیچ‌یک از واحدهای تولیدی، خاموش و کارگری بیکار نشود.

وی با تأکید بر لزوم جذب تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف ازجمله تبصره ۱۸، تسهیلات کرونا و نیز رونق تولید افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مالی، لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت این دسته از تسهیلات اقدام شود.

 

استاندار گیلان با اشاره به‌ضرورت توسعه فضای کسب‌وکار در استان افزود: برای رسیدن به هدف‌گذاری استان یعنی نرخ بیکاری تک‌رقمی تا پایان دوره دولت دوازدهم، لازم است با تلاش مضاعف، از همه منابع تسهیلاتی همچون رونق تولید، مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی استفاده کنیم و در این راستا جذب کمتر از ۱۰۰ درصد این تسهیلات، قابل‌قبول نیست.

زارع جذب سهم استان از منابع یارانه سود بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ را مهم‌ترین معیار در ارزیابی بانک‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی نیز برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان باید فعال شوند و در دیدار اخیری که با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم؛ تأکید کردم حداقل ۵۰ درصد منابع جمع‌آوری‌شده این بانک‌ها، در راستای تولید و اشتغال اختصاص یابد.

استاندار گیلان به دستگاه‌های اجرایی نیز تأکید کرد که برای استفاده از منابع تسهیلات کم‌بهره سهم استان به میزان یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان، طرح‌های مرتبط را زودتر به بانک‌ها معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه گیلان نخستین استانی بود که تفاهم‌نامه جهش تولید را با سازمان برنامه‌وبودجه کشور منعقد کرد، گفت: با توجه به آمادگی برای تخصیص یارانه تسهیلات، انتظار داریم شتاب در پرداخت تسهیلات ۹۵ طرح منتخب استان در موضوع جهش تولید، توسط بانک‌های استان در دستور کار قرار گیرد.

زارع با اشاره به نقش صداوسیما و دیگر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی تسهیلات در نظر گرفته‌شده از سوی دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا گفت: ممکن است برخی کارفرمایان اطلاعی از جزئیات پرداخت این تسهیلات نداشته باشند که انتظار دارم از امروز، اداره‌ها برای آگاهی بخشی ثبت‌نام کارآفرینان و واحدهای اقتصادی زیان‌دیده در سامانه کارا، اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول