اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هوشمند شدن جمع آوری پسماند خشک در تمام مناطق شهری مشهد

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با اشاره به اعلام فراخوان برای هوشمند شدن جمع آوری پسماندهای خشک به صورت فراگیر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی پسماندهای خشک شهروندان درهمه نقاط شهر از طریق نرم افزار «سیمپ» انجام خواهد شد.

هوشمند شدن جمع آوری پسماند خشک در تمام مناطق شهری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل کریمیان با بیان این خبر اظهار کرد: در راستای تحقق ایده شهر هوشمند و به دنبال موفقیت طرح «سیمپ»، با انتشار فراخوان در حال واگذاری این فرآیند برابر ضوابط و در چارچوب مصوبات، به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های بخش خصوصی دارای صلاحیت است.

وی افزود: این سازمان از اولین سازمان‌هایی است که در زمینه هوشمندسازی جمع آوری پسماند خشک اقدام کرده و در همین راستا در خرداد ماه سال گذشته طرح «سیمپ» را به صورت پایلوت در منطقه 9 اجرایی کرده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: اجرای طرح «سیمپ» به صورت محدود و آزمایشی، این امکان را برای کارشناسان سازمان مپ فراهم آورد که کمبودها و کاستی‌ها و نیز زیرساخت‌های مورد نیاز برای هوشمندسازی جمع آوری زباله خشک از طریق این نرم افزار را شناسایی کرده و آنها را رفع کنند.

کریمیان با بیان اینکه طرح جمع آوری هوشمند پسماندهای خشک که از سوی شهرداری مشهد اجرایی شده در کشور بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: در این طرح امکان درخواست جمع آوری و خرید پسماندهای خشک شهروندان به صورت آنلاین فراهم شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین شهروندان مشهدی می‌توانند با نصب نرم افزار «سیمپ» که از سوی شرکت‌های دارای مجوز معرفی می‌شوند، درخواست خود برای جمع آوری پسماند خشک را ارسال نمایند تا در کمترین زمان، نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی آنان اعزام و نسبت به دریافت و خرید اقلام ضایعاتی آنان اقدام شود.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با اشاره به این که جمع آوری پسماند خشک باید برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی نیز سودمند باشد تا انگیزه لازم برای آنان فراهم شود، گفت: در این فرآیند به جای تحویل محصول در قبال دریافت پسماند خشک، کیف پول مشترکین شارژ می‌شود که این امر می تواند گوشه‌ای از سبد اقتصاد خانوارها را پوشش دهد.

کریمیان گفت: همچنین شهروندان می‌توانند به جای شارژ کیف پول، از دیگر خدمات هوشمندسازی از جمله شارژ من کارت، خرید بسته اینترنتی، کمک به موسسات خیریه یا پرداخت بهای عوارض حمل پسماند سالانه خود از محل فروش مواد بازیافتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت مجوز فعالیت به عنوان مجری طرح می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به آدرس WMO.MASHHAD.IR و یا با مراجعه به اداره امور قراردادهای سازمان مدیریت پسماند واقع در بزرگراه شهید کلانتری - بین میدان حافظ و غدیر ضمن آشنایی با شرایط و ضوابط مربوطه، درخواست خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول