اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مادر شهیدان «شبانه عرب» به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان غلامحسین و قربان شبانه عرب، پس از سال ها تحمل دوری از فرزندان شهیدش آسمانی شد.

مادر شهیدان «شبانه عرب» به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی، ​فاطمه شعبانی مادر شهیدان غلامحسین و قربان شبانه عرب چهارشنبه 28 خرداد پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندانش در سن 91 سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به شهیدانش پیوست.

پیکر مادر شهیدان شبانه عرب طی مراسمی در شهر سفید سنگ از توابع شهرستان فریمان تشییع و در قطعه صالحین بهشت امام حسن مجتبی(ع) این شهر به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی پیامی درگذشت این مادر فداکار را تسلیت و برای بازماندگان از خدای منان صبری جزیل مسئلت کرد.

گفتنی است؛ برادران شهید غلامحسین و قربان شبانه عرب (شعبانی عرب) در ششم شهریور 1337 و یکم بهمن 1340 در شهر سفید سنگ از توابع شهرستان فریمان چشم به جهان گشودند و در 18 اسفند 1362 و 30 اسفند 1366 در عملیات جزیره مجنون و ماووت به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

زندگینامه شهید قربان شبانه عرب

در سال  1340، در شهرسفید سنگ از توابع شهرستان فریمان دیده به جهان گشود. پدرش علی اصغر  و مادرش فاطمه نام داشت و پس از شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی راهی جبهه شد و سرانجام  در 30 اسفند 1366، در منطقه ماووت به شهادت رسید. پیکر شهید در گلزار شهدای امام حسن مجتبی(ع) شهر سفید سنگ از توابع شهرستان فریمان در جوار برادر شهیدش غلامحسین شبانه عرب به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول