اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

واحد تولیدی ماسک سه لایه در کردستان راه اندازی شد/تولید 50 هزار ماسک در روز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحد تولیدی ماسک صنعتی با ظرفیت 50 هزار عدد ماسک در روز کار خود را در استان آغاز کرد.

واحد تولیدی ماسک سه لایه در کردستان راه اندازی شد/تولید 50 هزار ماسک در روز

محمد دره‌وزمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به فعالیت چهار واحد تولید مواد ضدعفونی در سطح استان اظهار کرد: محصولات این واحدها هم اکنون در سطح بازار استان عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مواد ضدعفونی که در واحدهای کلان در سطح کشور تولید و در سطح استان‌ها عرضه می‌شود در استان ما براساس نیاز مردم وجود و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در مورد تامین ماسک و دستکش در ماه های آغاز شیوع  ویروس کرونا در سطح کشور و به تبع آن در استان مشکلات و کمبودهایی وجود داشت ولی در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم.

دره‌وزمی گفت: ۲ واحد تولید دستکش یکبار مصرف در شهرهای سنندج و بیجار به بهره‌برداری رسید و با شروع فعالیت این واحدها نیاز مردم استان به دستکش تامین شده است و دیگر احتیاجی به وارد کردن این قلم کالا از دیگر استان‌های کشور را نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه دستکش لاتکس در استان کمبود داریم که این کمبود تنها مربوط به استان ما نمی‌شود و در کل کشور این کمبودها را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: ماسک سنتی توسط واحدهای صنعتی که خط تولید آنها همزمان با شیوع این ویروس تغییر یافت تولید و به صورت روزانه در بازار عرضه شده است.

تولید 50 هزار عدد ماسک سه لایه در روز

دره‌وزمی با بیان اینکه ماسک صنعتی یا سه‌لایه به عنوان یکی از نیازهای اصلی استان با توجه به وضعیت شیوع این ویروس احساس می شد، گفت: واحد تولیدی ماسک صنعتی با ظرفیت 50 هزار عدد ماسک از امروز کار خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر به صورت یک شیفت فعالیت می‌کند و ظرفیت افزایش این ظرفیت را به دو برابر دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  اذعان کرد: علاوه بر این ظرفیت با رایزنی که با استان های دیگر داشته‌ایم 250 هزار عدد ماسک سه‌لایه از امروز وارد استان خواهد شد و در بین فروشندگان کالاهای پزشکی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول