اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید؛ آخرین گزینه برای فعالان اقتصادی است/مردم قدرت خرید ندارند

یک فعال اقتصادی گفت: برای فعالان اقتصادی و بنگاه‌ها ورود در چرخه تولید ناامن و بی ثبات شده است یا تولید اخرین انتخاب آن‌ها خواهد بود، سیاست‌گذاران مالی باید با طراحی بهینه مخربه‌ها را دور و ورود نقدینگی را رونق بخشند.

تولید؛ آخرین گزینه برای فعالان اقتصادی است/مردم قدرت خرید ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، طهماسبی فعال اقتصادی در حوزه کشاورزی ظهر امروز در نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی مازندران در بابلسر،  اظهار کرد: استان مازندران در بخش کشاورزی رتبه نخست را دارد، ولی در مقایسه با کشورهای دیگر عقب است.

وی افزود: در مقایسه با کشور هلند، سه استان شمالی ما ۷ و نیم میلیون جمعیت دارد این استان‌ها در کشور هلند ۱۷ میلیون جمعیت دارد، در حالیکه نصف خاک سه تا استان را دارا است، صادرات کشور هلند مساوی است با صادرات نفت ما در شرایطی که قابلیت صادرات داشتیم.

 طهماسبی تصریح کرد: مازندران در تولیدات گوشت و مرغ در کشور رتبه هشتم را دارد ولی باید بپذیریم که این صنعت حدود ۹۰ درصد وابستگی خارجی داریم، 
معجزه تکنولوژی علم و فناوری و نقش دانشگاه‌ها در این بخش باید برجسته باشد که نیست‌.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: صادرات یک بشکه ما ۲۰ دلار است ولی برای واردات یک پاکت ویتامین ۲۵ کیلویی ۴ هزار دلار ارز از کشور خارج می‌شود، 
تولید و اشتعال به عنوان مهم‌ترین اولویت کشور در دهه گذشته است که نرخ رشد اقتصادی در سال‌های اخیر نزدیک به صفر درصد و متوسط آن ۲۵ درصد بوده است.

وی بیان کرد: در این شرایط که مردم قدرت خرید ندارند بنگاه‌های تولیدی با بحران تقاضای مؤثر مواجه هستند، حتی در کوتاه مدت توسعه بازهای صادراتی با افزایش توان،مندی ارزی منجر به بازگشت بنگاه‌ها و تقویت تقاضای داخلی شده و  توسعه رونق تولید و افزایش اشتعال را خواهیم داشت.

طهماسبی گفت: بخش‌های مختلف اقتصادی نیاز به حمایت دارند درست است که ایران رتبه اول در بخش صادرکننده مواغدایی در منطقه را کسب کرد ولی ادامه کار نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، قبول داریم که دچار روزمرگی هستیم در عمل دارای برنامه‌گذاری مدون برای تولید و صادرات نیستیم.

فعال اقتصادی مازندرانی ابراز کرد:  اگر هوش تجاری را یک فرایند تکنولوژی محور بدانیم تولید اشتعال ثروت و کار خلق خواهد شد، در این همایش اگر برای رونق تولید تصمیم‌سازی درست و تصویب درست بگیریم حجم قابل توجه نقدینگی در کشور وارد بنگاه‌های تولیدی که از کمبود نقدینگی رنج می‌برند خواهد شد. 

وی یادآور شد: برای فعالان اقتصادی و بنگاه‌ها ورود در چرخه تولید ناامن و بی ثبات شده است یا تولید آخرین انتخاب آن‌ها خواهد بود، سیاست‌گذاران مالی باید با طراحی بهینه مخرب‌‌ها را دور و ورود نقدینگی را رونق بخشند.

طهمسابی عنوان کرد: اگر چه اخذ مالیات برای دولت حیاتی است اما شایسته است در این شرایط بجای فشار اعمال معافیت‌های بنگاه‌های تولیدی در کنار بخش‌ها، کاهش در هزینه‌های اجتماعی، نیروی پشتیبان این سربازان جنگ تحلیلی باشد.
 
این فعال اقتصادی گفت: در بنگاه‌ها توان پرداخت مالیات کم شد ولی اگر صادرات ادامه پیدا کند بخصوص در بخش کشاورزی که اهمیت دارد  تولیدگنندگان با نگاه به آینده اقدام به فعالیت می‌کنند چرا که الان با قیمت‌گذاری نرخ تورم تغییر دائمی نرخ ارز درگیر هستند و امکان سرمایه‌گذاری محدود دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول