اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

با قوانین صدسال گذشته نمی‌توان کشور را اداره کرد

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نظامات‌ اداری ما مربوط به چندین سال پیش است، اظهار کرد: با قوانین صدسال گذشته نمی‌توان کشور را اداره کرد.

با قوانین صدسال گذشته نمی‌توان کشور را اداره کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در هفتادوپنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، کارنامه خوب این شورا را حاصل تلاش علیرضا رشیدی استاندار وقت خراسان رضوی برشمرد. 

وی در ادامه با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود، این مهم را به دلیل وجود برخی قوانین محل عنوان کرد و افزود: متاسفانه قوانین ما از ۸۰تا صد سال پیش تاکنون هنوز به روز نشده و با وجود تمام مشکلات همچنان اجرایی می‌شود. 

استاندار خراسان رضوی همچنین به افزایش امکانات از گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: در آن زمان ما یک دانشگاه بیشتر نداشتیم اما اکنون چندین دانشگاه در سراسر کشور داریم، ما بیشترین دانشگاه را در سراسر خاورمیانه داریم بنابراین باید از این سرمایه اجتماعی که همین جوانان دانشجوی ما هستند استفاده کرد. امروز امکانات از ارتباطات گرفته تا حمل و نقل به همه جای کشور و روستاها رسیده است. 

رزم‌حسینی تصریح کرد: با وجود تمام امکانات اما نظامات زیادی که از گذشته ایجاد شده و به روز نیست امروز  باعث بروز مشکلات فراوان در کشور شده است، دیگر نمی‌شود کشور را به سبک صدسال گذشته اداره کرد و نیازمند تغییر در برخی قوانین هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تمرکزگرایی را عامل دیگر بروز مشکلات حال حاضر برشمرد و افزود: تمرکزگرایی متاسفانه مشکلاتی ایجاد کرده است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جهش تولید ایجاد شود باید متناسب با آن تصمیمات نیز گرفته شود و پیرو این صحبت‌ها ستاد ویژه تدابیر اقتصادی در خراسان رضوی ایجاد شد.

وی با انتقاد از توزیع ناعادلانه ثروت در کشور، اظهار کرد: چگونه تنها ۱۰درصد افراد خاص در سال از  ۷هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شوند و در مقابل یک روستایی برای دریافت کوچکترین  تسهیلات باید ماه‌ها‌ به دنبال وام باشد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول