اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه در آلمان به وزارت خارجه این کشور احضار شد

یک خبرگزاری دولتی روسیه خبر داده وزارت خارجه آلمان امروز، سفیر روسیه در برلین را به اتهام قتل دو نفر به دستور مقامات روسی احضار کرده است.

سفیر روسیه در آلمان به وزارت خارجه این کشور احضار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه با استناد به سفارت این کشور در برلین گزارش داده که وزارت خارجه آلمان امروز (پنج‌شنبه)، «سرگئی جی نتشاجو»، سفیر روسیه در برلین را احضار کرده است.

دادستان‌های فدرال آلمان امروز مدعی شده‌‌اند که شواهدی به دست آورده‌اند که یک شهروند روس را به قتل یک تبعه گرجستانی و یک شورشی سابق اهل چچن در تابستان سال گذشته متهم کنند.

دادستان‌های فدرال آلمان همچنین ادعا کرده‌اند این قتل‌ها به دستور مقامات روسی صورت گرفته‌اند.

وزارت خارجه آلمان همچنین هشتم خردادماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آلمان به دنبال اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه اشخاص و نهاد‌هایی در روسیه خواهد بود که ادعا می‌شود در حمله سایبری به دفتر «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و نمایندگان این کشور نقش داشته‌اند.

در این بیانیه آورده شده، سرگئی جی نتشاجو به وزارت امور خارجه دعوت شد تا محکومیت شدید آلمان و تصمیم برلین مبنی بر اعمال تحریم‌های سایبری اتحادیه اروپا علیه کسانی که مسئول این حمله سایبری بوده‌اند را اعلام کند. 

دفتر تحقیقات دادستانی ارشد فدرال در آلمان، اوایل این ماه نتیجه‌گیری کرد که «دیمیتری بادین»، یک شهروند روسی در حمله هکری سال 2015 به دفتر آنگلا مرکل در پارلمان این کشور و دفاتر چندین قانونگذار دست داشته است.

وزیر خارجه آلمان مدعی شد شواهدی که توسط بازرسان جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که دیمیتری بادین زمانی که این حمله سایبری را انجام داده، برای سرویس اطلاعات نظامی روسیه به همراه دیگر مظنونین که نام آنها هنوز مشخص نشده کار می‌کرده است. 

تحریم‌های سایبری اتحادیه اروپا علیه افراد یا نهاد‌هایی در نظر گرفته می‌شود که حملات سایبری را بر کشور‌های عضو این اتحادیه انجام می‌دهند. اقدامات متقابل شامل اعمال ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا برای این افراد و مسدود کردن دارایی آنها می‌شوند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول