اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسؤولان به خام‌فروشی سنگ آهن به خارج از کشور ورود کنند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: از خام فروشی مواد اولیه‌ی فولاد جدا جلوگیری شود زیرا منابع معدن ما محدود است و ظرفیت تولید در داخل فراهم‌شده و مسؤولان باید حجم سنگ آهن را با میزان تولیدات آینده موردبررسی قرار دهند تا جهش تولید محقق شود.

مسؤولان به خام‌فروشی سنگ آهن به خارج از کشور ورود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، پروین صالحی ظهر امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی اَبر پروژه نورد گرم 2 مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در خصوص رسیدن به جهش تولید، بیان کرد: ما باید کارگر فنی ماهر در سیستم صنعت داشته باشیم و جهش تولید به‌واسطه‌ی مراکز دانشگاهی یعنی با اتصال آن مراکز علمی آموزشی به بازار کار محقق می‌شود و پیشنهاد بنده در این خصوص برپایی کارگاه‌های آموزشی کارگر ماهر است.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی فعالیت این کارگاه‌ها، افزود: در این کارگاه‌ها از دو ظرفیت متخصصین مشغول به کار و متخصصین مراکز دانش‌بنیان استفاده شود و نیاز اساسی کشور به کارگر ماهر برطرف شود.

وی با اشاره به نیازهای منطقه مبارکه و صنعتی بودن آن، بیان کرد: با احداث نورد گرم ۲ مجتمع فولاد مبارکه به منطقه بیشتر نظر خواهد داشت اما انتظار می‌رود این نگاه از جهت اشتغال به جوانان، نگاه ویژه‌تر داشته باشد و مشکلات شهرک صنعتی مبارکه رکود واحدهای صنعتی روبه‌رو هستیم است و انتظار داریم این رکود را با توجه ویژه و اختصاص منابع مالی کاهش پیدا کند.

صالحی با اشاره به خروج شرکت‌ها و صنایع استان از حالت رکود، اظهار داشت: مسأله‌ی مهم‌تر در خصوص خارج کردن صنایع از حالت رکود، این است که محصولاتی که در داخل تولید می‌شود باید از ورود کالای مشابه خارجی آن اجتناب شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: از خام فروشی مواد اولیه‌ی فولاد جدا جلوگیری شود زیرا منابع معدن ما محدود است و ظرفیت تولید در داخل فراهم‌شده و مسؤولان باید حجم سنگ آهن را با میزان تولیدات آینده موردبررسی قرار دهند تا جهش تولید محقق شود و با همکاری تمامی مردم به‌خصوص کارشناسان محیط‌زیست در کنار صنایع مختلف و با ارزیابی دقیق عوارض زیست‌محیطی هر صنعت بتوانند عوارض را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول