اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سیر تا پیاز ثبت‌نام دانش‌آموزان مقاطع مختلف در مدارس چهارمحال و بختیاری

مسؤول ستاد ثبت‌نام اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف مدارس استان را تشریح کرد.

سیر تا پیاز ثبت‌نام دانش‌آموزان مقاطع مختلف در مدارس چهارمحال و بختیاری

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: رویکرد اصلی ما در ثبت‌نام این است که ثبت‌نام فرآیندی تربیتی و نه اداری است خصوصا در پایه‌های پیش‌دبستانی، اول، هفتم و دهم نقطه عطفی در زندگی تحصیلی فرد است.

مسؤول ستاد ثبت‌نام اداره‌کل  آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه ما دو رویکرد در ثبت‌نام دانش‌آموزان داریم بیان کرد: در ثبت‌نام برای پایه‌های اول و هفتم و دهم رویکرد اصلی ما بر پایه غیرحضوری بودن است و در سایر پایه‌ها هیچ احتیاجی به مراجعه به مدارس نیست؛ یعنی مدیران به طور اتوماتیک دانش‌آموزان را ثبت‌نام می‌کنند.

مراجعه به سایت، انتخاب مدرسه و ثبت‌نام غیرحضوری

وی ادامه داد: در پایه‌های پیش‌دبستانی، اول، هفتم و دهم که اصل بر غیرحضوری بودن ثبت‌نام است در هر شهری سایتی اعلام شده‌است که دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت و انتخاب مدرسه دلخواه در صورت داشتن ظرفیت بلافاصله ثبت‌نام کنند‌ و پیامکی جهت تایید ارسال کنند و روزانه ۴ یا ۵ نفر از دانش‌آموزان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ثبت‌نام به مدرسه مراجعه کنند.

محمدی توضیح داد: در صورت عدم ظرفیت در مدرسه سایت به طور اتوماتیک نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت دانش‌آموز را معرفی می‌کند.

مسؤول ستاد ثبت‌نام اداره‌کل  آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در خصوص دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: این افراد می‌توانند طبق ترتیب الفبای فامیلی در روزهای مشخص شده به مدرسه مراجعه کنند اما اولویت با ثبت‌نام غیرحضوری است‌.

عمده ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انجام شده است

وی خاطر‌نشان کرد: ثبت‌نام مدارس ابتدایی از ۱۰ خرداد‌ماه آغاز شده‌ و بخش زیادی از آن انجام شده‌است اما از یکم تیر ماه مدارس در روزهای دوشنبه و چهارشنبه آماده ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی هستند.

محمدی ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم نیز از یکم تیر‌ماه آغاز می‌شود و مدارس مدارک دانش‌آموزان را آماده کرده‌ و حتی مدارس مناسب آنها را نیز معرفی کرده‌اند و با وجود تغییرات در مسکن و موارد دیگر آماده ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم هستیم.

ثبت‌نام دانش‌آموزان دهم از نیمه دوم تیر‌ماه

مسؤول ستاد ثبت‌نام اداره‌کل  آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری افزود: زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌ دهم هنوز قطعی نشده است و باید وضعیت ارزشیابی آنها نهایی شود و پیش‌بینی ما این است از ۱۵ تیر‌ماه ثبت‌نام پایه‌ دهم شروع شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام کتب درسی بیان کرد: استان ما سومین استان برتر کشور در سفارش کتب درسی است که در دوره‌ ابتدایی بیش‌از ۹۸ درصد سفارش کتاب‌ها انجام شده‌است و در حال رفع مشکلات مابقی دانش‌آموزانی که سفارش نداده‌اند هستیم.

مدارس حق دریافت هیچ‌گونه وجهی به غیر از هزینه کتاب و بیمه در زمان ثبت‌نام ندارند

محمدی با اشاره به بخش‌نامه اداره کل آموزش و پرورش گفت: مدارس در زمان ثبت‌نام به جز هزینه کتاب درسی و بیمه حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را ندارند حتی مدارس هیئت امنایی نیز حق دریافت شهریه ندارند و  باید پرداخت شهریه بعد از انجام ثبت‌نام و در طول سال تحصیلی به صورت قسط‌بندی و با رعایت وضعیت اقتصادی خانواده‌ها صورت گیرد به طوری که هیچ‌گونه فشار اقتصادی بر خانواده‌ها وارد نشود و مدیران نیز نهایت همکاری را با خانواده‌های دانش‌آموزان داشته باشند.

انتهای پیام/68032/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول