اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تحقیق کنگره آمریکا درخصوص استفاده چین از رسانه‌های اجتماعی آمریکایی

کمیته امور خارجه کنگره آمریکا مدعی شد، مقامات حزب کمونیست چین از رسانه‌های اجتماعی آمریکایی برای انتشار محتوای تبلیغاتی به سود خود استفاده می‌کنند.

تحقیق کنگره آمریکا درخصوص استفاده چین از رسانه‌های اجتماعی آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنگره آمریکا در حال انجام تحقیقاتی درباره استفاده چین از رسانه‌های اجتماعی جهت انتقال پیام به مخاطبان آمریکایی است.

به نوشته پایگاه «واشنگتن فری بیکن»، بازرسان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بر شرکت‌های توئیتر، فیسبوک و یوتیوب فشار آورده‌اند تا حساب مقامات حزب کمونیست چین و پایگاه‌های خبری این کشور را به‌خاطر آنچه پخش تبلیغات درباره ویروس کرونا نامیده‌ است، مسدود کنند.

طبق این تحقیقات، این شرکت‌ها در انجام چنین کاری ناموفق بوده و در اغلب موارد حزب کمونیست چین آزادانه و بدون دریافت برچسب درخصوص سوال برانگیز بودن محتوای پیام‌ها در این رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

یکی از مقامات کنگره به واشنگتن فری بیکن گفت، هریک از این شرکت‌ها فعالیت محافظه‌کاران و حتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به طور دقیق تحت نظر دارند اما در اعمال همین استانداردها بر مقامات چینی و خبرگزاری‌های دولتی کوتاهی می‌کنند.

این تحقیقات که به‌دستور «مایکل مک‌کول» رئیس کمیته امور خارجه آغاز شده است بخشی از تلاش گسترده‌تری از سوی رهبران کنگره آمریکا جهت مقابله با نفوذ چین در این کشور به شمار می‌رود.

مک‌کول در این باره به واشنگتن فری بیکن مدعی شد: «حزب کمونیست چین از رسانه‌های اجتماعی آمریکایی به‌عنوان سلاحی برای نشر اطلاعات نادرست و تبلیغات خود استفاده می‌کنند».

ادعاهای کنگره آمریکا در حالی مطرح می‌شوند که هفته گذشته ۱۴۳ دانشمند آمریکایی که از فیسبوک بودجه دریافت می‌کنند در نامه‌ای به «مارک زاکربرگ» و همسرش «پریسیلا چان» بیان داشتند با توجه به اعلامیه این شرکت، عدم حذف پیام ترامپ درباره حمایت از شلیک به افراد شرکت‌کننده در اعتراضات ضدنژادپرستی، «غیراخلاقی» محسوب می‌شود.

مدیریت فیسبوک در پاسخ به این نامه نوشت:‌ «به‌خاطر لفاظی‌های تفرقه‌افکنانه و آتش‌افروزانه رئیس جمهور ترامپ در برهه‌ای که ملت ما به‌شدت نیاز به همبستگی دارد، شخصاً مانند خود شما، شوکه و منزجر شدیم».

ترامپ درپی حذف یکی از پیام‌هایش از پیام‌رسان توئیتر و الصاق برچسب اخطار بر روی آن دستور اجرایی در لغو حمایت قانونی در پیگرد رسانه‌های اجتماعی را امضا کرده است. او به وزیر دادگستری این کشور دستور داده تا قانون بازخواست رسانه‌های اجتماعی را فعال کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول