اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مجازات سخت در انتظار شکارچیان و مجرمین زیست محیطی

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: مجازات‌های سختی برای مجرمین این حوزه به ویژه شکارچیان و صیادان کل و بز و قوچ و میش و نیز وحوش صادر خواهد شد.

مجازات سخت در انتظار شکارچیان و مجرمین زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم در دیدار با مدیرکل و تعدادی از پرسنل اداره کل محیط زیست لرستان، اظهار داشت: اصل ۵۰ قانون اساسی در رابطه با حفاظت از محیط زیست است که این موضوع حکایت از اهمیت محیط زیست و جایگاه آن در قانون اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه حفاظت از محیط زیست برای نسل امروز و نسل های فردا داریم، افزود: نسل‌های بعدی بایستی در این محیط زیست و در کنار هم زندگی مسالمت آمیز داشته باشند و لذا دولت و ملت وظیفه حفاظت از محیط زیست را بر عهده دارند.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن تاکید بر اینکه فعالیت‌های کارخانجات و طرح‌های تولیدی بایستی با استعلام و کسب مجوز محیط زیست باشد، بیان کرد: قوانین متعددی در راستای حفاظت از محیط زیست تدوین شده است از جمله قانون شکار و صید، قانون بهره برداری و حفاظت از جنگل‌ها که ضمانت‌های اجرایی خوبی توسط قانونگذار برای جرائم زیست محیطی تعیین شده است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که به اهمیت موضوع محیط زیست و جلوگیری از تحریق و تخریب و ساخت و سازهای غیر مجاز م و تغییر کاربری در محیط زیست تاکید داشتند، افزود: نظر مقام معظم رهبری به صراحت این است که در این موضوع جرم انگاری صورت بگیرد.

نماینده عالی شورا دستگاه قضایی در استان ضمن تاکید بر اینکه آیت الله رئیسی بر حفاظت و صیانت از محیط زیست تاکید ویژه دارند و سه قوه وظیفه دارند در مسائل محیط زیستی و جرائم این حوزه با قاطعیت برخورد کنند، افزود: شعب ویژه‌ای در دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر برای رسیدگی به مسائل زیست محیطی و جرائم این حوزه تعیین کرده‌ایم تا به صورت فوق العاده به این پرونده‌ها رسیدگی نمایند.

رزم ضمن تاکید بر این که مجازات‌های سختی برای مجرمین این حوزه به ویژه شکارچیان و صیادان کل و بز و قوچ و میش و نیز وحوش صادر خواهد شد، افزود: در مجلس نهم طرح قضازدایی محیط زیست در مجلس مطرح شد که بنده از مخالفین این طرح بودم و در نتیجه این طرح مسکوت‌ ماند.

رزم ضمن اشاره به اینکه شش میلیون هکتار جنگل در زاگرس وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از آن در معرض خشکیدگی قرار دارد، ابراز کرد: جنگل‌ها دارای اهمیت فراوانی هستند از جمله در بحث تولید اکسیژن، حفظ منابع آب، حفظ منابع خاک و تلطیف هوا و ... که بحمدالله در سال‌های اخیر اوضاع بهتر شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن تاکید بر اینکه ما در بحث جرائم محیط زیستی حساسیت ویژه‌ای داریم و پرونده‌های این حوزه را پیگیری خواهیم کرد، افزود: اداره کل محیط زیست بایستی در بحث فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها وارد شود و آموزش‌های لازم و همچنین هشدارهای مجازاتی را به مردم اطلاع رسانی نماید.

وی در پایان ابراز داشت: بخشنامه‌ای ابلاغ خواهد شد که سلاح‌ها را حتی سلاح‌های مجازی که اقدام به شکار با آنها شود ضبط و مصادره گردد و آن سلاح در اختیار مرجع صادر کننده قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول