اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دادگاه تجاری به زودی در خراسان رضوی راه اندازی می شود

رییس اتاق بازرگانی ایران راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری را از اقدامات مهم در مسیر بهبود فضای کسب و کار دانست و بیان کرد: این دادگاه به زودی در تهران و سپس در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

دادگاه تجاری به زودی در خراسان رضوی راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین شافعی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی گفت: آرزوی دیرین بخش خصوصی و آنچه به عنوان توجه به نقش تصمیمات منطقه‌ای در سرنوشت کشور دائما مطرح شده، این است که کشور فدراتیو اداره شود، چراکه این قضیه می‌تواند در توسعه کشور نقش اساسی داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران  اظهار کرد: یک اقدام عملی که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجرای قانون بهبود کسب و کار انجام شده است، ایجاد پنجره واحد کسب و کار است.

وی افزود: پنجره واحد کسب و کار در تهران به صورت رسمی افتتاح شد و به زودی در چند استان دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

شافعی راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری را از دیگر اقدامات مهم در مسیر بهبود فضای کسب و کار دانست و ادامه داد: این دادگاه به زودی در تهران و سپس در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران  همچنین از اقدام مجلس شورای اسلامی به منظور حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی کشور و اظهار نظر آنان در صحن علنی مجلس قدردانی کرد و گفت: مجلس می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کشور باشد و امید است در سطح استانی و کشوری همکاری موثر بین بخش خصوصی، دولت و مجلس ایجاد و تداوم یابد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مقام معظم رهبری تاکید داشتند و برای فضای کسب و کار نیز موثر بوده، راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری است، توافق این قضیه هم انجام شده، به زودی در تهران و در چهار استان از جمله خراسان رضوی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

ما به دنبال تفویض اختیارات از مرکز هستیم

در ادامه نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: حداقل مزیت مثلث توسعه اقتصادی این بود که مشکلاتی که در رابطه با اقدامات جزیره‌ای شکل می‌گرفت در این الگو تجمیع، هدفمند و مشخص شده است.

 احسان ارکانی تصریح کرد: در این طرح از تمام ظرفیت نمایندگان مجلس، ائمه جماعات و بخش خصوصی استفاده شده است و ما مزیت آن را در سراسر استان می بینیم‌.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلساتی با استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: بر همین اساس طرح دو فوریتی ایجاد کمیسیون حمایت از تولید ارائه شد.

ارکانی بیان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری‌در بخش مولد اقتصاد به تقویت معیشت مردم منتهی می شود.

وی با بیان اینکه جهش و رونق تولید می‌تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کرده و در ادامه اشتغال ایجاد شود، افزود: رونق کشاورزی، صنعت و ساخت مسکن و غیره به معنای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت افراد کم درآمد است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه به راهکارهای تقویت معیشت خانوارهای کم‌درآمد اشاره کرد و گفت: تمام مشکلات اقتصادی خانواده‌ها از بیکاری نشات می‌گیرد و چنانچه برای جوانان و سرپرست خانواده‌ها شغل ایجاد نشود معیشت آن‌ها نیز سروسامان نخواهد گرفت، بنابراین باید برای اشتغال آن‌ها برنامه‌ریزی کرد و در ادامه با تسهیل شرایط بیمه‌ای، ارائه وام کم سود مسکن و غیره افراد کم‌درآمد را حمایت کرد.

ارکانی با بیان اینکه جزوه مفصلی از قوانین مخل توسط آقای رزم حسینی جمع آوری شده است که ان شاءلله همین جزوه اساس کمیسیون خواهد بود، ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا از پیشنهادات تمام اعضای اتاق خراسان رضوی استفاده شود.

وی با تاکید بر اجرایی شدن تفویض اختیارات از تهران به پایتخت استان‌ها، متذکر شد: یکی از مشکلات مهم روستاها که منجر به مهاجرت روستاییان به شهر شده این است که تصمیات در مرکز گرفته می‌شود در حالیکه طرح‌های روستایی باید با توجه به مشکلات روستاییان حاضر شوند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: مدیران همیشه نگران دستگاه‌های نظارتی هستند که چنانچه سر سوزنی کوتاهی کنند دچار مشکل شوند. 

ارکانی اضافه کرد: ما این آمادگی را داریم که با استفاده از ظرفیت نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف موانع موجود را اعلام و حتی می‌توانیم این موانع را در دیوان محاسبات مطرح کنیم.

ضمانت «روستایی از روستایی» اجرایی شود

همچنین محمد حسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینکه همچنان مرکز نگاه کوچکی به استان ها دارد و این مشکلی اساسی است، اظهار کرد: این نگاه و ذات آن که روستا را منطقه‌ای پرت بدانیم اشتباه است.

وی تصریح کرد: باید راهی پیدا کنیم تا بانک‌ها در فعالیت‌های روستا وارد شوند و نقش داشته باشند.

مدیران بی لیاقت از میزها پایین کشیده خواهند شد

همچنین علی آذری، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: چنانچه فکری به حال وضعیت اقتصادی در سطح ملی و استان نکنیم، بیشتر مدیرانی که در بخش اقتصادی جسارت ندارند، از این میزها پایین کشیده خواهند شد.

وی با بیان اینکه ما در بی‌ثباتی قوانین مقصر هستیم، اظهار کرد: چنانچه قانون پشتوانه‌ قَدَری برای کسب و کار باشد، عدالت را برای همه ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی، دشواری آغاز کسب و کار توسط جوانان است که باید در این زمینه تدبیری برای سهولت ایجاد کسب و کار اندیشیده شود و چنانچه فکری به حال وضعیت اقتصادی کشور و استان نکنیم مطمئن باشیم که اکثر مدیران از این میزها پایین کشیده خواهند شد.

آذری ادامه داد: باید درباره خروج سرمایه‌های منجمد از بانک ها و بی ثباتی قوانین تدبیری بیندیشیم زیرا چنانچه قوانین، پشتوانه محکمی برای کسب و کار باشند به طور قطع عدالت سایه یکسانی برای معیشت همگان به ارمغان می‌آورد.

وی تاکید کرد: معافیت‌های مالیاتی، خصوصی‌سازی و عدم شفافیت از جمله مشکلاتی است که اقتصاد استان را درگیر خود کرده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی عدم اجرای درست قوانین مالیاتی و خصوصی سازی و نیز عدم شفافیت در امور را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که اقتصاد خراسان رضوی را درگیر کرده است.

آذری بیان کرد: امروز ما در اقتصاد از حمایت قدَرَی برخوردار هستیم که آن سند راهبردی گام دوم است. 

وی بیان کرد: اقتصاد هدف نیست، اما ما را به سمت توسعه هدایت می‎کند. باید به قوانین انعطاف داده شود. نباید اجازه داد موانع قانونی برای ما حادث شود، چنانچه مدیران نگران هستند، نمایندگان حضور دارند؛ مجوز به گردن ماست.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول