اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

65 معتاد متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شد/ ابتلای 2 نفر به کرونا

دبیر هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: از تاریخ دهم خرداد ماه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان کلید خورد و تا کنون تعداد 65 معتاد متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شده‌است که متاسفانه 2 نفر از این تعداد مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند.

65 معتاد متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شد/ ابتلای 2 نفر به کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید قدیر مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزایش سلامت اجتماعی است و در این مسیر در صدد ایجاد پایگاه‌های خانگی برای مبارزه با اعتیاد هستیم.

یک معتاد در کنار ترک باید تحت نظر روانشناس قرار گیرد

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ضعف دانش علمی و دانسته‌های مردم از اعتیاد کاملا مشهود است و در تلاش برای رفع این ضعف هستیم تا جامعه کاملا علمی و دقیق با خطرات و آسیب‌های اعتیاد آشنا شوند و بدانند چه رفتاری با یک فرد مبتلا به اعتیاد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: صرفا مراکز اقامتی و کمپ‌ها برای درمان اعتیاد کافی نیست و قطعا فرد مبتلا به اعتیاد باید تحت درمان یک پزشک روانشناس قرار گیرد و خانوده وی نیز آموزش‌هایی را برای رفتار متناسب با فرد بیمار در خانواده کسب کنند.

رواج مصرف مخدر «گل» بین جوانان و نوجوانان

مرتضوی اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که گریبانگیر جوانان و دانش‌آموزان شده استعمال مواد مخدر گل است که تحقیقات علمی میزان توهم‌زایی این ماده مخدر را 26 برابر هروئین نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل سرعت جذب ماده مخدر گل هنوز درمانی برای استعمال‌کنندگان این ماده که عموما نوجوانان و جوانان هستند پیدا نشده است و باید اطلاع‌رسانی دقیق از مضرات استفاده از این ماده مخدر با همکاری اصحاب رسانه صورت پذیرد.

پروسه ترک حتما زیر نظر پزشک باشد

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم معرفی افراد مبتلا به اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد گفت: تا کنون 23 نفر در استان به دلیل استفاده خودسرانه و بدون تجویز متخصصین ترک اعتیاد از متادول برای ترک اعتیاد جان باخته‌اند و پروسه ترک اعتیاد حتما باید زیر نظر یک پزشک و متخصص صورت پذیرد.

دو تن از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده از سطح شهر کرونا داشتند

مرتضوی تصریح کرد: از تاریخ دهم خرداد ماه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان کلید خورد و تا کنون تعداد 65 معتاد متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شده‌است که متاسفانه 2 نفر از این تعداد مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول