اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

لبنان: در دولت برای حرکت به شرق اجماع وجود دارد

وزیر صنعت لبنان بعد از جلسه دولت این کشور گفت که در بین اعضای کابینه بر سر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی اخیر به سمت کشورهای شرق روی بیاورند، اتفاق نظر وجود دارد.

لبنان: در دولت برای حرکت به شرق اجماع وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه در لبنان گفتند که دولت این کشور تصمیم گرفته برای برون‌رفت از مشکلات اخیر خود، به جای غرب، به سمت شرق روی بیاورد.

این منابع امروز پنجشنبه به نقل از «عماد حب‌الله»، وزیر صنعت لبنان گفتند که دولت لبنان به اجماعی بر سر «گزینه شرق» رسیده است.

کابینه دولت لبنان به نخست‌وزیری «حسان دیاب» عصر پنجشنبه جلسه هفتگی داشته است و منابع خبری می‌گویند بحث حرکت به سمت شرق حامیانی در بین سیاستمداران و دولتمردان لبنانی پیدا کرده است.

به گزارش «النشره»، وزیر صنعت لبنان گفته است: «در شورای وزیران  بر سر توجه و حرکت به شرق اتفاق‌نظر وجود دارد و ما وزرای دولت به زودی برای ارائه طرحی به این منظور، دور هم جمع خواهیم شد».

حب‌الله گفته است که موضوع حرکت به سمت شرق به جای غرب را در دولت مطرح کرده و در این خصوص اجماع وجود دارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز طی سخنرانی‌ای، به دولت و سیاستمداران لبنانی توصیه کرد برای حل مشکلات، به ویژه در مسئله تبادلات ارزی، به جای نگاه به غرب، به شرق و کشورهایی مانند ایران نگاه کنند و بدون استفاده از دلار، به مبادلات تجاری و خرید برق و سوخت اقدام کنند؛ همانند آنچه که ایران و ونزوئلا اخیراً انجام داده‌اند (جزئیات بیشتر).

لبنان بعد از اعتراض‌های مردمی سال گذشته که تا به امروز کم و بیش ادامه داشته، هم‌اکنون شرایط اقتصادی سختی را در پیش دارد. دولت سعد الحریری تحت فشار معترضان استعفا داد و این کشور دوباره درگیر پروسه تشکیل دولت شد که همه این مسائل باعث اختلال در حرکت تجاری و اقتصادی لبنان شد و هزینه‌های سنگینی را بر این کشور تحمیل کرده است.

تداوم اعتراضات و تلاقی آن با شیوع ویروس کرونا در لبنان و تعطیلی دو ماهه، شرایط اقتصادی این کشور را وخیم‌تر کرده و باعث کاهش درآمدهای دولت و افزایش هزینه‌ها و کسری بودجه لبنان شده است. دولت حسان دیاب برای برون‌رفت از این مشکلات پیشنهاد داد از صندوق بین‌المللی پول وام گرفته شود ولی این سازمان با فشار آمریکا شرایط سختی را برای بیروت اعلام کرده است.

گذشته از این، طی یک ماه اخیر لبنان شاهد نوسانات شدید ارزی بوده و ارزش پول این کشور در برابر دلار آمریکا کاهش یافته و دولت رسماً «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی را مسئول این نابسامانی معرفی کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول