اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: استقبال عرب‌ها از رئیس موساد خنجر از پشت به ملت فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بر ضرورت مخالفت کشورهای عربی با سفر چندروز آینده رئیس موساد به این کشورها تاکید کرد.

حماس: استقبال عرب‌ها از رئیس موساد خنجر از پشت به ملت فلسطین است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بر ضرورت مخالفت کشورهای عربی با سفر چندروز آینده رئیس موساد به این کشورها تاکید کرد.

حماس گفته این سفر جنایتی در حق ملت فلسطین است به خصوص که مقام صهیونیستی از طریق آن به دنبال تبلیغ طرح اشغال کرانه باختری هستند. 

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در واکنش به این سفر برنامه ریزی شده رئیس موساد گفت: «در شرایطی که ملت ما با طرح الحاق روبه‌رو هستند و با رژیم اشغالگر برای بازپس‌گیری خاک و دستیابی به حقوق خود مبارزه می‌کنند، رئیس موساد از تصمیم خود برای سفر دوره‌ای به چند کشور عربی به منظور توضیح موضع کابینه تل آویو درباره طرح الحاق خبر می‌دهد».

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این مقام حماس تاکید کرد: «این موضوع تلاشی شکست خورده برای تصویب طرح الحاق است و هدف از آن دستیابی به مشروعیت دروغین در خاک فلسطین به منظور اجرای معامله قرن است».

وی ادامه داد: «سفر اعلام شده رئیس موساد اقدامی خطرناک و جنایتی در حق ملت فلسطین است و باید با آن مخالفت شود و همه درها به روی اشغالگران و سران آن بسته شود».

القانوع هر گونه استقبال عرب‌ها از سران رژیم اشغالگر در پایتخت‌های عربی و اسلامی و سازش با این رژیم را خنجری مسموم به پشت ملت فلسطین خواند و گفت: «این کارها در چارچوب اجرای معامله قرن است که می‌خواهد حضور رِژیم اشغالگر را در منطقه عربی تثبیت کند».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که یوسی کوهن، رئیس موساد این رژیم برای برقراری تماس با رهبران و رؤسای کشورهای عربی آماده می‌شود.

هیأت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد قرار است کوهن به منظور تبلیغ طرح اشغال کرانه باختری و الحاق آن به رژیم صهیونیستی، اقدام به برقراری این گونه تماس‌ها کند.

«روعی شارون»، گزارشگر امور نظامی این رسانه در این باره گفت که رئیس موساد به‌زودی سلسه گفت‌وگوهایی با رهبران و رؤسای کشورهای عرب از جمله اردن و مصر طی هفته‌های آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش یوسی کوهن برای دیدار با رهبران به کشورهای مذکور سفر خواهد کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به دنبال اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری است. این طرح با مخالفت فلسطینی‌ها و کشورهای عربی و اسلامی روبه رو شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول