اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی ایران برای ارائه تسهیلات کنسولی به تجار و رانندگان پاکستانی با رعایت مقررات بهداشتی

سفیر ایران در اسلام‌آباد در دیدار با مشاور نخست‌وزیر پاکستان از آمادگی ایران برای ارائه تسهیلات کنسولی به تجار و رانندگان پاکستانی همراه با رعایت مقررات بهداشتی خبر داد.

آمادگی ایران برای ارائه تسهیلات کنسولی به تجار و رانندگان پاکستانی با رعایت مقررات بهداشتی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با «عبدالرزاق داود» مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

 سفیر ایران در این دیدار از تصمیم طرف پاکستانی مبنی بر بازگشایی مرز برای هفت روز هفته و برداشته شدن محدودیت‌های سابق قدردانی و بر ضرورت استمرار تماس‌های دوجانبه از طریق روش‌های جایگزین جهت شناسایی و حل مشکلات در شرایط کرونا تأکید کرد.

حسینی ضمن استقبال از توسعه روابط اقتصادی دوجانبه با کشور همسایه پاکستان، اجرای تهاتر به عنوان یکی از مکانیسم‌های تجاری برای توسعه روابط دوجانبه را مورد اشاره قرار داد.

وی بر لزوم توسعه مناسبات چند وجهی ترانزیتی اعم از ریلی، جاده‌ای و دریایی بین دو کشور تأکید و  آمادگی طرف ایرانی برای ارائه تسهیلات کنسولی به تجار و رانندگان پاکستانی همراه با رعایت مقررات بهداشتی را اعلام کرد.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری نیز در این دیدار ضمن اعلام رسمی گشایش گذرگاه مرزی میرجاوه - تفتان به صورت تمام وقت در تمام طول هفت روز هفته، ضرورت توسعه مناسبات تجاری دوجانبه با تاکید بر اصل همسایگی را مورد اشاره قرار داد.

وی در این دیدار خواستار ارائه تسهیلات لازم به تجار پاکستانی از سوی ایران شد و بر لزوم استمرار تماس‌ها و رایزنی‌ها جهت رفع موانع موجود بر سر راه همکاری‌های تجاری بین دو کشور تأکید کرد.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان همچنین از ارائه خدمات کنسولی و همچنین تایید اسناد تجاری صادر کنندگان انبه به ایران قدردانی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول