اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ضرب و شتم زندانیان بحرینی توسط رژیم آل‌خلیفه به دلیل عزاداری برای امام جعفر صادق(ع)

مأموران رژیم آل خلیفه در زندان مرکزی بحرین، زندانیان بحرینی را به جرم عزاداری برای امام جعفر صادق(ع) مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ضرب و شتم زندانیان بحرینی توسط رژیم آل‌خلیفه به دلیل عزاداری برای امام جعفر صادق(ع)

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های بحرینی از اقدام مقامات رژیم آل خلیفه در شکنجه و آزار زندانیان شیعه بحرین خبر داد و گفتند که مأموران زندان مرکزی این رژیم، شماری از زندانیان بحرینی را که در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عزاداری می‌کردند، مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

شبکه تلویزیونی «اللؤلؤة» بحرین امروز به نقل از «زینب الخمیس»، از فعالان حقوقی بحرین گزارش داد که دیروز چهارشنبه مأموران زندان مرکزی بحرین «جَو» با هجوم به بند ۳ ساختمان ۴ این زندان، زندانیان را که مشغول عزاداری به مناسب شهادت امام جعفر صادق (ع) بودند مورد ضرب و شتم قرار دادند و از انجام عزاداری ممانعت کردند که با فریاد تکبیر زندانیان روبرو شدند.

بر اساس این گزارش، این نخستین باری نیست که مأموران زندان جو بحرین تحت اشراف مدیر زندان سرهنگ «هشام الزیانی» حق آزادی عمل به شئونات مذهبی از جمله قرائت قرآن و ادعیه و احیای مناسبت‌ها را از زندانیان شیعه سلب می‌نمایند.

علاوه بر شواهد عینی و گزارش‌های فعالان بحرینی صدها گزارش مراکز حقوقی بین المللی تاکید دارند که مأموران بازداشتگاه و زندان‌های بحرین حتی پس از صدور حکم نهایی، به بهانه‌های مختلف زندانیان را مورد انواع شکنجه و آزار و اذیت روحی و جسمی قرار می‌دهند، از انتقال به انفرادی و ضرب و شتم و شکنجه گرفته تا سلب و ضبط لباس‌ها و ما یحتاج زندانیان و قطع ملاقات‌ها و شنود مکالمات تلفنی با خانواده‌ها.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول