اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری شدید میان نیروهای دولت مستعفی یمن و «شورای انتقالی جنوب»

منابع یمنی گزارش دادند که نیروهای «شورای انتقالی جنوب» در یمن بشدت با نیروهای دولت مستعفی این کشور در یکی از جزایر جنوبی یمن درگیر شدند.

درگیری شدید میان نیروهای دولت مستعفی یمن و «شورای انتقالی جنوب»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی، امروز (جمعه)، گزارش دادند که نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوی» (شورای انتقالی جنوب-تحت حمایت امارات) با نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» (تحت حمایت سعودی) در جزیره «سقطری» ( جنوب یمن) بشدت با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش وبگاه خبری «المشهد الیمنی»، این درگیری‌، پس از آن بوده که نیروهای شورای انتقالی با «آر پی جی» به ایست‌بازرسی‌های ورودی شهر «حدیبو» مرکز استان سقطری حمله کردند.

این در حالی است که وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، روز گذشته، به نقل از منبعی «دولتی» گزارش داده بود که نیروهای شورای انتقالی، پس از عقب‌نشینی عناصر عربستان سعودی، منطقه حدیبو در یمن را محاصره کردند و آماده حمله به آن هستند.

برخی منابع محلی در این خصوص به المشهد الیمنی گزارش دادند که نیروهای شورای انتقالی چند ساعت پس از گردآمدن این نیروها در محل و ارسال خودرو، توپ و کاتیوشا به منطقه «حیبق» (ورودی غربی حدیبو) حمله خود را آغاز کردند.

این اقدام در حالی است که پیشتر، روزنامه «العربی الجدید» در یادداشتی با عنوان «شورشی جدید از سمت ریاض مدیریت می‌شود» گزارش داده بود که شواهد و قرائن حاکی است که عربستان سعودی برای کمک به شورای انتقالی با هدف غلبه بر مابقی نهادهای تحت دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» آمده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول