اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن: از برادران فلسطینی حمایت می‌کنیم/با تثبیت اشغالگری، صلح برقرار نخواهد شد

وزیر خارجه اردن ضمن انتقاد شدید از تلاش صهیونیست‌ها برای اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری، تأکید کرد که تل‌آویو با این اقدام، جنگ را به جای صلح انتخاب کرد.

اردن: از برادران فلسطینی حمایت می‌کنیم/با تثبیت اشغالگری، صلح برقرار نخواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن شامگاه پنجشنبه بار دیگر از طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری انتقاد کرد.

الصفدی در نشست خبری مشترک با ریاض المالکی همتای فلسطینی خود گفت که طرح اشغال، «تمامی اصولی را از بین خواهد برد که فرآیند مسالمت‌آمیز بر آن بنا شده است».

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که طرح اشغال کرانه باختری باعث خواهد شد که تمامی ملتهای منطقه، از حق خود برای زندگی در امنیت، صلح و ثبات محروم شوند.

وی بر این باور است که جلوگیری از اجرای طرح اشغال، «حمایت از صلح است. به همین دلیل، در حال حاضر، همه تلاش ما بر ایجاد یک افق واقعی برای بازگشت به مذاکرات جدی و کارآمد برای تحقق صلح بر اساس راهکار دو دولتی متمرکز شده است».

الصفدی مسئله فلسطین را مسئله نخست این کشور دانست و گفت که «اردن تمام تلاش خود را خواهد کرد تا از برادرانمان حمایت و صلح عادلانه و فراگیر را برقرار کنیم؛ [صلحی] که منطقه را از تبعات طولانی درگیری حمایت خواهد کرد و اگر اسرائیل یک سوم از کرانه باختری اشغالی را الحاق کند، این تبعات دردناک نیز خواهد بود».

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با طرح اشغال، به جای صلح، درگیری را انتخاب کرد، خاطر نشان کرد، با تثبیت اشغالگری، صلح حاصل نخواهد شد.

مالکی نیز با تأکید بر لزوم تلاش برای جلوگیری از اشغال کرانه باختری، گفت که این اقدام به خاطر تأثیرات و بازتابی است که بر مسئله فلسطین و صلح و امنیت در منطقه داشته است.

 منابع بلندپایه دیپلماتیک هم خبر دادند که وزیر خارجه اردن پیامی از «عبدالله دوم» پادشاه این کشور به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان انتقال داده و بر عمق روابط «امان» و رام الله تأکید کرده است.

به گفته این منابع، الصفدی گفته که عبدالله دوم به آمریکایی‌ها و اسرائیلیها اعلام کرده است که اگر کرانه باختری اشغالی شود، اردن نیز از ادامه اجرای معاهده صلح با رژیم صهیونیستی امتناع خواهد کرد(جزئیات بیشتر).

رژیم صهیونیستی قصد دارد بیش از 30 از کرانه باختری را به اشغال خود درآورد؛ تصمیمی که مخالفتها و محکومیتهای بسیاری را به همراه داشته است، ولی صهیونیست‌ها بدون هیچ توجهی به این اعتراضات، در حال پیشبرد اهداف و اجرای این توطئه جدید هستند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول