اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

باغ نراقی به تملک شهرداری تهران درآمد/ تبدیل باغ به بوستان

شهردار منطقه 7 تهران گفت:باغ نراقی در محله خواجه نصیر به تملک شهرداری تهران درآمد و طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم سرانه فضای سبز این منطقه را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

باغ نراقی به تملک شهرداری تهران درآمد/ تبدیل باغ به بوستان

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سمیه حاجوی، شهردار منطقه ۷ تهران درباره تملک باغ نراقی در این منطقه اظهارداشت: در راستای اهداف و سیاست‌های شهرداری تهران در جهت حفظ باغات و گسترش فضای سبز شهری با تلاش و پیگیری‌های مکرر، باغ نراقی در سه راه طالقانی در سال جاری از محل عوارض کمیسیون ماده هفت تملک و برنامه ریزی جهت احداث بوستان عمومی در آن آغاز شد.

وی عنوان کرد: باغ نراقی چهارمین باغ در سطح منطقه است که از سال 96 تاکنون در منطقه خریداری و تملک شده است. قبل از این زمین خیاط خانه ارتش با مساحت 8 هزار مترمربع، باغ هورفر به مساحت بیش از 3 هزار مترمربع در سال 97، زمین بخشی‌فر به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در سال 98  در سطح منطقه تملک شد و به سرانه فضای سبز منطقه افزوده شده است.

شهردار منطقه 7 یادآور شد: این باغ در محله خواجه نصیر واقع شده است که یکی از محلات با سرانه پایین فضای سبز بوده و با تملک آن دسترسی محلی شهروندان به بوستان عمومی مهیا می‌شود.

حاجوی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز منطقه به میزان 4.61 مترمربع،گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی، با کمبود سرانه فضای سبز در این منطقه مواجه هستیم که تنها با نگاه تخصصی و استفاده از راهکارهای خلاقانه و نوین می‌توان نسبت به افزایش حداکثری این فضاها و برآوردن انتظارات و مطالبات شهروندان ساکن در این منطقه اقدام کرد.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول