اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مدیران استانی و منطقه‌ای باید بر امور حکمرانی واقف باشند/ بیشتر مشکلات مردم مربوط به کارهای اداری است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توجه وزرا در انتصاب مدیران استانی و منطقه‌ای به تخصص، تجربه و واقف بودن افراد به امور حکمرانی، گفت: در این صورت بسیاری از مشکلات مردم مربوط به کارهای اداری و محلی به نمایندگان ارجاع نمی‌شود.

مدیران استانی و منطقه‌ای باید بر امور حکمرانی واقف باشند/ بیشتر مشکلات مردم مربوط به کارهای اداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف داوودی، در توضیح اهمیت انتخاب مدیران محلی و منطقه‌ای متخصص طبق اصول شایسته سالاری، اظهار داشت: دولت باید مدیرانی را برای جایگاه‌های بالای شهری و استانی انتخاب کند که بر حسب وظیفه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشند. علاوه بر این افراد باید توانایی کافی و تجربه لازم را برای انجام مسوولیت داشته باشند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لزوما هر متخصصی در حوزه خود، مدیر موفقی نخواهد بود زیرا تنها تخصص یا سابقه مدیریت نباید برای انتخاب افراد لحاظ شود در واقع افرادی باید در جایگاه مدیران استانی و منطقه‌ای قرار بگیرند که بر امور حکمرانی واقف باشند و از تخصص و تجربه کافی توأمان برخوردار باشند.

داوودی معتقد است: مدیران باید از توانایی لازم و حتی سلامت جسمانی و روحی لازم برخوردار باشند. هر کسی نمی‌تواند مسوولیت فرماندار، بخشدار و حتی استاندار را بر عهده گیرد.  مدیران بالادستی نباید بر اساس روابط مسوولان این جایگاه‌ها را منصوب کنند.

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از موضوعات و مشکلات محلی مردم مربوط به کارهای اداری و محلی به نمایندگان ارجاع می‌شود حال آنکه اگر استانداران، معاونان استاندار، بخشدار و فرمانداران به‌درستی وظایف خود را انجام دهند، بسیاری از مشکلات مردم به نماینده ارجاع داده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: نمایندگان باید بتوانند به وظایف ملی خود عمل کنند. در این صورت کار مردم سریع‌تر انجام می‌شود و امور ملی در اولویت رسیدگی کارهای نمایندگان قرار می‌گیرد. البته نمایندگان موظف به پیگیری کارهای مرتبط با حوزه انتخابیه، موضوعات استانی و مسائل ملی و در برخی موارد فراملی هستند اما در صورتی که مسائل جزیی در مناطق و استان ها رفع شود، مسیر برای برداشتن گام‌های بزرگتر نماینده فراهم می‌شود.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول