اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی شهرقدس از ابتدای تیرماه

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اشاره به بازگشایی کتابخانه های عمومی از اول تیرماه با رعایت فاصله گذاری گفت: اجرای برنامه های جمع خوانی، نقد کتاب و کتاب خوان به صورت حضوری تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و از ظرفیت فضای مجازی جهت ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده خواهد شد.

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی شهرقدس از ابتدای تیرماه

 سیده فهیمه اطهری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس در گفت و گو با خبرنگار فارس از شهرقدس ضمن اشاره به بازگشایی کتابخانه های عمومی شهرستان قدس اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلا به بیماری کتابخانه های عمومی کشور تعطیل شد و بر اساس بخشنامه ای کتابخانه‌های پس از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی، از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز به کار کردند و در مرحله بعد کتابداران طی بخشنامه دیگری به آماده سازی بخش های مختلف و ایجاد تغییرات مورد نظر برای بازگشایی جهت حضور اعضاء فعالیت داشتند.  

وی افزود: در سومین مرحله، کتابخانه های عمومی شهرستان قدس و روستای هفت جوی از روز اول تیرماه بازگشایی شده و اعضاء و مراجعین می‌توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از فضا و بخش های کتابخانه استفاده کنند.  

اطهری ادامه داد: در این راستا بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته فعال بوده و سالن‌های مطالعه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌ها فعالیت خواهد داشت و اعضا می توانند با رعایت نوبت از سالن های مطالعه استفاده کنند. 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی کتابخانه در فضای مجازی گفت: برنامه‌هایی مانند جمع خوانی، نقد کتاب و کتاب‌خوان که به شکل حضوری برگزار می شد تا اطلاع ثانوی ممنوع است و جهت ترویج امر کتابخوانی امور فرهنگی کتابخانه در فضای مجازی اجرا خواهد شد.  

وی در ارتباط با کتاب‌های امانت گرفته شده افزود: کتاب های امانت گرفته شده تا یک ماه می تواند در اختیار اعضا قرار گیرد و جریمه ای بابت دیرکرد گرفته نخواهد شد. همچنین والدین می توانند کتاب های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و امکان حضور کودکان در دوره شیوع ویروس کرونا وجود ندارد. بخش ویژه نابینایان و ناشنوایان نیز در این دوران تعطیل است.   

قابل ذکر است، شهرستان قدس دارای سه کتابخانه عمومی به نام های کتابخانه مرکزی در خیابان عمارت، بلوار شهید قربانی و کتابخانه جوادالائمه علیه السلام در میدان ساعت، خیابان نفت و کتابخانه امام علی علیه السلام در روستای هفت جوی است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول