اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه صهیونیست: گانتز از اشغال مناطق پرجمعیت فلسطینی حمایت نمی‌کند

یک شبکه صهیونیستی می‌گوید وزیر جنگ این رژیم گفته که از طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری دارای جمعیت زیاد فلسطینی‌ها، حمایت نمی‌کند.

رسانه صهیونیست: گانتز از اشغال مناطق پرجمعیت فلسطینی حمایت نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر طرح اشغال همچنان ادامه دارد و این بار «بنی گانتز» وزیر جنگ و یکی از نخست‌وزیران چرخشی کابینه حمایت از این طرح را مشروط به تصویب بودجه پیشنهادی کنست دانست.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد گانتز در نشستی که روز پنجشنبه با مقامات وزارت جنگ اسرائیل داشت، تاکید کرده از اشغال مناطقی در کرانه باختری که جمعیت زیادی از فلسطینی‌ها ساکن آن هستند، حمایت نمی‌کند.

بر این اساس، وی دلیل این تصمیم خود را، جلوگیری از به‌وجود آمدن اختلاف بیشتر با تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اردن عنوان کرده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، گانتز همچنین در این نشست گفت: «مطمئنم که نخست‌وزیر [نتانیاهو] توافق صلح با اردن و روابط استراتژیک اسرائیل با آمریکا را با یک اقدام غیرمسئولانه به خطر نمی‌اندازد».

وی همچنین به حاضران در جلسه وعده داد که قبل از هرگونه حمایت از طرح اشغال، مفاد و جزئیات آن را به مقام‌های ارشد و پست‌های حرفه‌ای در وزارت جنگ ارائه می‌کند تا تمام ابعاد را ارزیابی نمایند.

بر این اساس، اختلاف گانتز با نتانیاهو بر سر بودجه سال آینده این رژیم نیز مورد دیگری است که در مسیر حصول اتفاق نظر بر سر طرح اشغال در کابینه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

این گزارش در این باره توضیح داد که گانتز در نشست‌های هفته اخیر که با نتانیاهو داشته، حمایت از طرح اشغال را مشروط به تصویب بودجه پیشنهادی پارلمان – که در زمان ریاست خود بر کنست تدوین کرده بود – نموده است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیش از این دستیاران نتانیاهو با ابراز نگرانی درباره اختلاف وی با گانتز بر سر طرح اشغال کرانه باختری، گفته بودند این اختلافات می‌تواند آمریکا را از حمایت از این طرح منصرف کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول