اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سعادتمند:مجیدی سرمربی استقلال و مورد حمایت من است/با حساب و کتاب هندوانه بر می‌دارم!

مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن زد هرگونه شایعه پیرامون بازگشت مربی چون استراماچونی گفت: مجیدی سرمربی استقلال و مورد حمایت من است.

سعادتمند:مجیدی سرمربی استقلال و مورد حمایت  من است/با حساب و کتاب هندوانه بر می‌دارم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احمد سعادتمند در خصوص وضعیت استقلال اظهار داشت: استقلال از همه نظر دارای مشکلاتی است اما با توجه به تفکری که طراحی کردیم سعی داریم بر پایه آرامش و کنار گذاشتن نقاط منفی شرایط را بهبود ببخشیم. هوادار استقلال چند سال است که دل خوشی نداشته و امیدواریم که این اتفاقات به پایان برسد.

*به دیگران گفته‌ام من را با لقب دکتر صدا نزنند

وی در خصوص اینکه چرا به خودش لقب دکتر نداده است: من فوق لیسانس مدیریت ورزش هستم و خودم را دکتر نمی‌دانم. یک دکترای افتخاری دارم ولی همیشه گفته‌ام به من نگویند دکتر! 

*صاحبان استقلال پیشکسوتان هستند

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه چرا با بازیگران و هنرمندان نشست برگزار کرد، گفت: اگر در شبانه روز یک ساعت برای پیشکسوتان وقت بگذاریم، وقت زیادی نیست. خیلی از این عزیزان فراموش شده‌اند. صاحبان اصلی باشگاه استقلال 5 نسل پیشکسوتان باشگاه هستند. دفتر باشگاه، دفتر خودشان است. وقت کمی برای این عزیزان گذاشتم ولی از لابه‌لای صحبت‌های آنها بهره‌برداری کردم و خوشحال هستم که در خدمت آنها هستم. برنامه دیگری هم داریم که روزهای دوشنبه اجرا خواهیم کرد. اولین بار نزد آقای صلاحی رفتیم و وقتی خدمت او بودیم گفت که دوباره زنده شده است.من هم دوباره به اندازه یک ماه شارژ شدم و این موضوع با پیشکسوتان دیگر هم ادامه خواهد داشت.

* کمپ حجازی به دارایی های استقلال اضافه می شود

وی در خصوص بدهی‌های باشگاه استقلال عنوان کرد: فکر می‌کنم تا امروز تا این اندازه اراده برای واگذاری دو باشگاه وجود نداشته است. ما یک تیم قوی حقوقی استخدام کردیم که برای ورود به بازار بورس افزایش سرمایه داشته باشیم. جا دارد از آقای فتح‌الله‌زاده هم تشکر کنم که زحماتی برای کمپ حجازی کشید. خوشبختانه گواهی بند دال را هم وزارت اقتصاد در این هفته گرفتیم و به این ترتیب کمپ حجازی به دارایی استقلال اضافه خواهد شد. در مورد معارض هم فردا نشستی با مسئولان بنیاد مستضعفان خواهیم داشت و با گفت‌و‌گو و به شیوه مسالمت آمیز این مساله را حل خواهیم کرد. ۱۴ هزار متر هم از طرف پارک ارم تصرف شده ولی می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم.

* قرار است کمپ را با خود هواداران بسازیم

وی ادامه داد: در طرح ما برای کمپ حجازی، قرار شده دیوار دور تا دور کمپ را در قالب کاشی‌های ۲۰×۳۰ به هواداران واگذار کنیم که برف و باران هم آن را خراب نمی کند و در عوض هوادار می‌تواند عکس و کدملی را روی کاشی حک کند. آن مبلغ برای ساخت کاشی و مابقی برای ساخت هتلینگ، سیستم اداری، ترمیم چمن و ... صرف خواهد شد. هواداران می‌توانند دیواری را به صورت خانوادگی خریداری کنند. این کاشی ها یادبود هر شخصی است و به باشگاه کمک می‌کنند.

*20-30 میلیارد بدهی روی دست باشگاه در قبال سرمایه کلی مبلغ ناچیزی است

سعادتمند با بیان اینکه فتح‌الله‌زاده بیشتر به دنبال این بود که سند کمپ را به نام باشگاه بزند گفت: اگر شما افزایش سرمایه داشته باشید می‌توانید وارد بورس شوید.به طور مثال یک هزار میلیارد تومان به دارایی باشگاه اضافه شده و در کنار این ورزشگاه‌های مرغوبکار و امام رضا هم هستند که جزو سرمایه استقلال محسوب می‌شوند. اگر این دارایی ها به صورت کامل واگذار شود و باشگاه دارای 3-4 هزار میلیارد تومان سرمایه شود 20-30 میلیارد بدهی روی دست باشگاه مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود.

*اگر تا یک ماه دیگر پفک آبی دیدید تعجب نکنید!

وی در خصوص نحوه همکاری با کارگزاری ها گفت: فقط بحث کارگزاری نیست، ما به دنبال کار کردن با کارگزاری‌های مختلف هستیم. اگر تا یک، دو ماه دیگر پفک آبی هم دیدید تعجب نکنید. ما در حال تولید محصولات استقلال هستیم. با پوزش از همه عزیزانی که از نام استقلال استفاده می‌کنند، برند استقلال را به صورت مجانی به کسی نمی‌دهیم. متاسفانه بعضی هم در این بین سوء استفاده کردند. بیش از ۷۰ درصد کارهای حقوقی انجام شده و تولیدات خودمان را به زودی آغاز خواهیم کرد.

* اتفاقا ما از آریا برتر طلبکار هستیم

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص نحوه عقد قرارداد با آریا برتر یادآور شد: قرار نیست باشگاه استقلال همه حقوقش را به شرکتی بدهد ولی در آمدی از آن نداشته باشد. شرکت آریا برتر از قرارداد سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان به ما داده است که برخی می‌گویند ما باید این مبلغ را برگردانیم اما شرکت آریا برتر تاکنون آورده‌ای برای ما نداشته و این مبلغ حق ما بوده است. با این حال کارگزار فعلی در بدو قرارداد حدود ۱۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کرده است. با رجوع به بند فسخ قرارداد در صورت شیوع بیماری واگیردار، در حال فسخ قرارداد هستیم. دادگاه دفاعیه ما را پذیرفته و در حال حل و فصل این موضوع هستیم.

* حتی اگر لیگ برگزار نشود اسپانسر پول ما را می‌دهد

سعادتمند خاطرنشان کرد: باید در یک سال 200 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم ولی اگر نتوانم یک ریال آورده داشته باشم و در قالب قرض پول بگیرم باز باشگاه بدهکار می‌شود.در واقع ما درآمدی در سال گذشته از این کارگزاری نداشتیم ولی شرکت جدید 10 میلیارد تومان به اندازه قرارداد یک سال قرارداد با شرکت قبلی به ما پرداخت کرده است. تا پایان سال هم قول داده اند 100 میلیارد تومان به باشگاه پرداخت کنند. در قرارداد منعقد شده حتی اگر لیگ هم برگزار نشود اسپانسر هزینه‌های باشگاه را تقبل کرده است. ما همین فردا می‌توانیم بگوییم که برای مرداد ماه چه مبلغی نیاز داریم و به همین دلیل به کارگزار اعلام کردیم در چه تاریخی به ما پول بدهند.

*اگر کارگزار شکایت نمی‌کرد 10 میلیارد به تیم تزریق می‌کردیم

وی با بیان اینکه موسوی هم به باشگاه کمک کرده است گفت: باید طلب حدود پنج یا هفت میلیاردی آقای موسوی، عضو سابق هیات مدیره این تیم هم تعیین تکلیف و بازگردانده شود. باید به سمتی برویم که درآمد پایدار داشته باشیم و پولی را قرض نگیریم. ما در دو ماه اخیر ده میلیارد تومان گرفتیم و اگر بحث شکایت آریا برتر مطرح نبود، ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم به دست می‌آوردیم.

* زیر 5 میلیون دلار قائدی و دیگر بازیکنان را نمی‌فروشیم

مدیرعامل استقلال در خصوص پیشنهاد به قائدی گفت: دو سه هفته است که برای این بازیکن به ما زنگ می‌زنند ولی ما بازیکنان ما را ارزان نخواهیم فروخت. رسانه‌ها خبر زده اند که 800 هزار دلار برای قائدی و 700 هزار دلار هم برای باشگاه پیشنهاد آمده اما اینگونه نیست چون به من گفته اند 2 میلیون دلار برای این بازیکن پرداخت می‌شود. همینجا هم می‌گویم که  زیر5 میلیون دلار بدهند نه قائدی و نه هیچ بازیکن دیگری را نخواهیم فروخت. در این زمینه مدیرعامل، هیات مدیره، بازیکن و مدیر برنامه‌های و باید نظر بدهند اما ما بازیکنی را ارزان نمی‌فروشیم و در واقع سنگ بزرگ می‌اندازیم. تاکید می‌کنم زیر 5 میلیون دلار بازیکنی را نمی‌فروشیم.

* حقوق کارمندان باشگاه به زودی پرداخت می‌شود

وی در خصوص اینکه حقوق کارمندان باشگاه پرداخت نشده است گفت: خیر اینگونه نیست، آنها حقوق فروردین و اردیبهشت را گرفته اند ولی در ابتدای ماه حقوق خود را دریافت خواهند کرد. ما حتی در ماه مبارک رمضان هم  بسته‌های حمایتی در اختیار آنها قرار دادیم و فکر می‌کنم ابتدای خرداد بقیه حقوق خود را دریافت کنند.

*قرار نیست کل باشگاه در شهریور واگذار شود

سعادتمند در خصوص نحوه واگذاری استقلال و ورود به بورس عنوان کرد: این به نفع باشگاه است، اتفاقا وضعیت مالی باشگاه خوب می‌شود. اینکه بگوییم در شهریور ماه کل باشگاه واگذار می‌شود درست نیست و قرار است فقط بخشی از باشگاه واگذار شود.

* امیدوارم مطالباتمان را دریافت کنیم

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: ما مذاکرات مثبتی با یک اپراتور تلفن همراه (ایرانسل) داشتیم، فکر می‌کنم این اپراتور خیلی به باشگاه کمک کند. از آذری جهرمی هم تشکر می‌کنم و تصور می‌کنم ما مبالغی را طی روزهای آینده از این اپراتور بگیریم. با همراه اول و مووسیه مالی اعتباری کوثر نیز صحبت کردیم و امیدوارم مطالباتمان را از این شرکت‌ها نقد کنیم که در بخش ارزی و ریالی تسویه حساب کنیم.  ما برای این بخش نیازمند کمک هستیم که با بازیکنان تیم توسیه حساب کنیم.

* باید 328 هزار دلار به بویان پرداخت کنیم

وی با اشاره به مطالبات بویان از استقلال گفت: این بازیکن در شهریور سال 97 از استقلال شکیات کرد و در مهر ماه سال 98 نامه شکایت او رسید.او کمتر از 200 دقیقه برای استقلال بازی کرد اما 237 هزار دلار خواستار شده که با توجه به عدم پرداخت مطالبات وی و جرائمی که در نظر گرفته شده به این بازیکن باید 328 هزار دلار پرداخت شود. در تلاش هستیم بخشی از طلب وی را از طریق مطالباتمان از فیفا پرداخت کنیم و بخش دیگر را هم خودمان بپردازیم.ما ضرر و زیان بدی در سال گذشته داشتیم، مثلا می شد پروپیچ مشکلش با 120 میلیون حل شود ولی 4.5 میلیارد به او پرداخت شده است.

*حتی اگر رایی صادر شود محروم نمی‌شویم

سعادتمند در خصوص اینکه قرارداد لکیچ دستیار مجیدی با این باشگاه به پایان رسیده و او از تیم جدا شده است گفت: هواداران بدانند حتی اگر رایی در مورد بویان صادر شود تهدید نمی‌شویم چون قبلا اگر پول را نمی‌دادیم پنجره‌ بسته می‌شد ولی الان هر زمان پول پرداخت شود محرومیت لغو خواهد شد. ما همه کارها را انجام داده ایم، مرتب با وکیل این بازیکن در ارتباط هستیم و رایزنی‌ها را با روابط بین‌الملل فدراسیون هم انجام داده‌ایم و مطمئنا مطالبات وی پرداخت می‌شود.

* نزدیک بود در پرونده کولی محکوم شویم

وی با بیان اینکه از شفر مهلت گرفته است تصریح کرد: در 10 روز گذشته فیفا بیماری کرونا را در ضرورت‌ها قرار داده است بنابراین ما ایمیلی تهیه و تقاضا کردیم 120 روز به ما فرصت بدهند تا طلب وی پرداخت شود. ساشا شفر هم شکایت کرده ولی هنوز نامه‌ای نیامده است.کولی و ساشا از شکایت کرده‌اند، البته نزدیک بود در مورد میگوئل محکوم شویم ولی بلافاصله که به باشگاه آمدم مبلغی را برای اعتراض پرداخت کردیم که جرایم به باشگاه تعلق نگیرد.

* امیدوارم وقتمان را با منتشرکنندگان نامه‌‌ها در دادگاه و پاسگاه نگذرانیم!

سعادتمند در خصوص انتشار نامه‌های باشگاه‌ در رسانه‌ها گفت: من 3 سال در فدراسیون اسکی و تنیس روی میز به عنوان سرپرست حضور داشتم ولی با وجود گذشت چند سال هنوز ایمیل‌های فدراسیون جهانی برای من ارسال می‌شود.  خواهش می‌کنم دوستان دیگر این کارها را انجام ندهند. من نام از کسی نمی‌برم ولی امیدوارم دیگر این کار را نکنند. دلم می‌خواهد همه در یک فضای صمیمی کنار هم باشیم،امیدوارم دوستان آرامش را برای ما برقرار کنند و برای انتشار نامه‌ها وقتمان را در دادگاه و پاسگاه نگذرانیم.

*در یک اقدام غیرحرفه‌ای بخشی از بدهی استراماچونی را قبول کردیم!

مدیرعامل باشگاه استقلال با تاکید بر شکایت استراماچونی افزود: رقم درخواستی این مربی سنگین است! ما به دنبال این هستیم که مذاکره کنیم تا مطالبات وی را رفع و رجوع کنیم. اگرچه در یک فضای غیرحرفه‌ای اعلام کردیم بخشی از بدهی را قبول کردیم اما وقتی این کار را تائید می‌کنید دیگر نمی‌شود از آن دفاع کرد. ما به دنبال این هستیم با وکیل اول او که خیلی هم قوی است مذاکراتی انجام دهیم.

*بعید می‌دانم CAS درخواست پادووانی را بپذیرد

وی در خصوص اینکه پادووانی شکایت سنگینی از استقلال انجام داده عنوان کرد: به نظرم باید خیلی زودتر به این موضوع رسیدگی می‌شد هر چند امیدوارم دوستان از من گله نکنند. زمانی که آمدیم بلافاصله با او تماس گرفتیم که 100 هزار دلار طلبش را پرداخت کنیم ولی او برگه توافق را امضا نکرده و متوجه شدیم که به دادگاه CAS شکایت کرده و به خاطر نقص عضو خواستار غرامت شده است. این را بگویم در یک ماه و نیمی که آمدیم وظیفه خودمان را انجام دادیم. حتی او را به ایران دعوت کردیم ولی به نظرم می‌شد این مساله را بهتر جمع کرد. مثلا می‌خواستیم با او قرارداد ببندیم تا به عنوان یک عضو باشگاه با ما همکاری کند. این را هم بگویم نباید به هوادار نگرانی داد و تصور می‌کنم در نهایت دادگاه CAS رای فیفا را با همان 100 هزار دلار تائید کند.

* اگر هندوانه‌های دیگری بر می‌دارم با حساب و کتاب است

سعادتمند در خصوص اینکه استقلال با این ارقام مشکلات زیادی دارد ولی او به دنبال هزینه استقلال روی رشته‌های دیگر است عنوان کرد: اگر بخواهیم در استقلال روی بدهی ها زوم کنیم کاری پیش نمی‌رود. من یک ماه پیش به آقای نبی گفتم که می‌خواهیم تیمی خوب را برای فوتسال تشکیل بدهیم و او هم نامه‌اش را به هیات رئیسه زد. فکر می‌کنم روز گذشته هم جلسه هیات رئیسه فوتسال برگزار شده و امیدوارم با درخواست ما موافقت شود. اگر استقلال به لیگ فوتسال برود از بخش دیگری اعتبارش را تامین می‌کنیم. وقتی می‌توانیم 10-12 هزار جوان را به فوتسال کشور بیاوریم چرا نکنیم؟ اگر من هندوانه‌های دیگری بر می‌دارم با حساب و کتاب است. اگر اپلیکیشن ما راه بیفتد به هواداران اعلام می‌کنم که چرخ باشگاه چگونه می چرخد. ما روی فست فودها و کافی شاپ‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم. به دنبال این هستم که پاتوقی را برای پیشکسوتان تهیه کنم تا آنها عصرها دور هم جمع شوند. چند روز پیش جباری و قراب، نوری و روشن نزد من آمدند و مرور خاطرات برادرم با آقای روشن را انجام دادیم. ما باید به بدهی‌ها حمله کنیم و این مشکلات را فراموش کنیم. در همین مدت که دیاباته خواستار مطالباتش شده بود رقم ارز بالا رفت و من فکر می‌کنم مبلغ خیلی زیادی به رقم قرارداد این بازیکن اضافه شد.

* برای اینستاگرام در مورد استقلال شبهه وجود دارد

وی در خصوص تیک آبی اینستاگرام باشگاه استقلال تاکید کرد:  در این مورد پیج قبلی باشگاه از دسترس ما خارج شده بود  که نمی‌خواهم زیاد به آن بپردازم. در یک ماه گذشته مذاکراتی را انجام دادیم اما شبهه برای اینستاگرام به وجود آمده که صفحه استقلال واقعی کدام است اما این مساله حل می‌شود.

* ساختمان باشگاه را به مکان دیگری منتقل می‌کنیم

سعادتمند با بیان این موضوع که اعضای هیات مدیره استقلال ترمیم می‌شوند گفت: به زودی این اتفاق می‌افتد. در صدد هستم که ساختمان باشگاه را به مکان دیگری منتقل کنیم.در این زمینه با آقای نظری صحبت کردم و قرار شده یک ساختمان 5 طبقه در اختیار ما باشد. این ساختمانی که در آن هستیم 400 متر بیشتر زیر بنا ندارد ولی با این همه کمیته به دنبال یک ساختمان با زیر بنای 1800 متر هستیم.

* مدیر روابط عمومی باشگاه باید 2-3 ماه آزمایشی کار کند

مدیرعامل استقلال در خصوص انتخاب مدیر روابط عمومی باشگاه گفت: من این موضوع را به همه گفته‌ام، هر کسی که می‌خواهد با ما همکاری کند 2-3 ماه باید آزمایشی کار کند.

* دوستان به ما فرصت بدهند بعد انتقاد کنند

وی در خصوص انتقادات به باشگاه در مورد همکاری با غیر فوتبالی‌ها گفت: همه افرادی که آمده‌اند با بالاترین مدرک تحصیلی جذب شده‌اند. عزیزی گفته بود که ساختار باشگاه شمالی شده است ولی ما از همه جا نیرو جذب کرده‌ایم جز شمال! قومی و قبیله گری نداریم ولی از دوستان خواهش می‌کنم که به ما فرصت بدهند بعد انتقاد کنند.ما تازه 2 ماه و 10 روز است که به باشگاه آمده ایم.

* واکنش مدیرعامل استقلال به اختلاف با فتحی

سعادتمند در خصوص کدوتی که با فتحی در مورد حقوق مدیرعامل سابق استقلال داشته است گفت: در یک خانواده ممکن است 2 برادر با هم بحث کنند. مشکلی وجود ندارد.

* نوروزی من را هم به محل تمرین راه نداد

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه دکتر نوروزی خواستار بیمه ورزشکاران شده است گفت: دکتر نوروزی از پزشکان خوب کشور هستند و کلینیک خوبی را در اختیار دارند که آن را هم در اختیار استقلال گذاشته است. هر برنامه‌ ای که او داشته باشد با کمال میل می پذیریم. او در این روزها در حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و حتی خود من را هم به محل تمرین راه نداد! 

* مجیدی سرمربی استقلال و مورد حمایت من است

وی در خصوص شایعاتی که پیرامون بازگشت مربی مثل استراماچونی  مطرح شده است  عنوان کرد: مجیدی سرمربی استقلال و مورد حمایت من است.

* مطالبات کریمی و غفوری را می‌دهیم

سعادتمند در خصوص مطالبات غفوری گفت: او از بازیکنان خوب و کاپیتان استقلال است.هم او و هم کریمی از استقلال طلب دارد و سعی می‌کنیم مطالبات این دو نفر را پرداخت کنیم.

* به موفقیت استقلال اعتقاد دارم

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص آینده تیمش گفت: بارها گفته‌ام ما 10 بازی در پیش داریم و مدعی قهرمانی هستیم، بازی با فولاد 6 امتیازی است و اگر این تیم را ببریم به رده دوم می رویم. به تک تک بازیکنان استقلال اعتقاد دارم و معتقدم می‌توانیم بهترین نتیجه را در ادامه مسابقات کسب کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول