اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فراکسیون بدر: خروج نیروهای آمریکایی، باعث افزایش ثبات عراق خواهد شد

رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» با تأکید بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکا از عراق گفت که حضور نیروهای خارجی، به هیچ عنوان برای این کشور ثبات در پی نخواهد داشت.

فراکسیون بدر: خروج نیروهای آمریکایی، باعث افزایش ثبات عراق خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن شاکر الکعبی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکا از عراق تأکید کرد.

الکعبی به پایگاه خبری المعلومه گفت که «خروج تمامی نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی، باعث افزایش ثبات عراق خواهد شد».

وی بر این باور است که خروج نظامیان خارجی، چشم انداز روشنتری برای مردم عراق درباره گروههای تروریستی از جمله داعش ایجاد خواهد کرد؛ گروه‌هایی که تلاش دارند امنیت و ثبات عراق را به هم بزنند.

این نماینده عراقی تصریح کرد، حضور نیروهای خارجی و تجاوز آنان به حاکمیت ملی عراق، به هیچ عنوان ثباتی برای این کشور در پی نخواهد داشت.

الکعبی در پایان خاطر نشان کرد، برخی از گروه‌های خارجی در حمایت از گروههای تروریستی دست دارند و ویدئوهایی از این حمایتهای مالی، لجستیکی و تسلیحاتی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

اخیرا مذاکراتی بین عراق و آمریکا صورت گرفت و طرفین خبر دادند که این مذاکرات ادامه خواهد یافت. ناظران می‌گویند که آمریکا از رهگذر این مذاکرات، در پی تثبیت حضور اشغالگرانه خود در عراق است.

«عبدالکریم هاشم» رئیس هیئت مذاکره کننده عراق با آمریکا در تشریح جزئیات جدیدی از دور نخست گفت‌‌وگوی راهبردی دو کشور گفت که در این گفت‌‌وگو، بغداد بر سه درخواست درباره حضور نظامی آمریکا تاکید کرد که در چارچوب یک توافق تدوین می‌شود.

وی در عین حال تأکید کرد که مسئولان آمریکای بازاستقرار نیروهایشان در عراق به عنوان ائتلاف بین المللی و با اجازه دولت عراق را خواستار شدند.

هاشم خاطر نشان کرد، قرار شد که طرفین در این گفت‌وگوها به توافقی دست یابند که خواسته‌های عراق را محقق کند. این خواسته‌ها عبارتست از: عدم احداث پایگاه نظامی آمریکا، کاهش نیروهای آمریکایی و باقی نماندن این نیروها جز به درخواست عراق.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول