اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دیپلمات روس: شورای حکام برای رأی دادن به قطعنامه ضد ایرانی آماده می‌شود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی می‌گوید شورای حکام آژانس اتمی در حال آماده شدن برای نشست حضوری جهت رای دادن به قطعنامه ضد ایرانی است.

دیپلمات روس: شورای حکام برای رأی دادن به قطعنامه ضد ایرانی آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (جمعه) از آماده شدن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای جلسه شورای حکام درباره ایران خبر داد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «شورای حکام آژانس اتمی در حال آماده شدن برای نشست حضوری جهت رأی دادن به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه، آلمان و انگلیس علیه ایران است».

 

 

بعد از مخالفت چین با قطعنامه‌ای که خواستار انتقاد از ایران در شورای حکام آژانس اتمی است این شورا خواستار برگزاری نشست حضوری برای رایزنی‌های بیشتر در خصوص این قطعنامه شده است.  (جزئیات بیشتر)

تروئیکای اروپایی روز دوشنبه طی نشست شورای حکام، با استناد به گزارش ادعایی آژانس اتمی مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به چهار مکان، پیش‌نویش قطعنامه‌ای را تنظیم کردند که تهران را به اجازه دادن برای این تحقیقات و همچنین همکاری کامل با آژانس ملزم می‌کند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشته که ترجیح شورای حکام تصویب قطعنامه‌ها به اتفاق آرا است و این شورا تا زمانی که مخالفتی با قطعنامه‌هایش وجود نداشته باشد آنها را بدون رأی‌گیری به تصویب می‌رساند.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند روسیه به عنوان متحد ایران گفت نیازی به صدور قطعنامه نمی‌بیند، اما مخالفت صریح چین موجب شد رئیس شورای حکام آژانس برای رایزنی‌های بیشتر و احتمالاً رأی‌گیری خواستار نشست حضوری در این خصوص شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول