اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بسیج اساتید به دنبال اثرگذاری اجتماعی است/ برای مشکلات کشور راهکارهای فنی داریم

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: امروزه جنبش استادی با الگو قرار دادن این استاد جهادی به دنبال اثرگذاری اجتماعی در بین مردم هستند، دانشگاه‌ها باید به دنبال پیاده کردن تفکر چمران‌ها باشند.

بسیج اساتید به دنبال اثرگذاری اجتماعی است/ برای مشکلات کشور راهکارهای فنی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد باقری پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: ۳۱ خرداد ماه به سبب شهادت شهید چمران، به نام بسیج اساتید نامگذاری شده است، شهید چمران علاوه بر فرمانده نظامی، عالم و عارف بود، وی یک رزمنده شجاع در صحنه بود که روز و شب نمی‌شناخت.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان افزود: شهید چمران مدیر قوی نیز بود زیرا در مکان‌هایی که حضور داشت، توان سازماندهی داشت، وی علاوه بر عرصه‌های علمی و نظامی، در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و هنری نیز استاد حقیقی بود، در عرصه‌های میدانی نیز با امید به خدا قدم بر‌میداشت.

وی تصریح کرد: امروزه جنبش استادی با الگو قرار دادن این استاد جهادی به دنبال اثرگذاری اجتماعی در بین مردم هستند، دانشگاه‌ها باید به دنبال پیاده کردن تفکر چمران‌ها باشند، دانشگاه‌ها در حال تبدیل به دانشگاه‌های اجتماعی هستند و باید محلی برای میل به اهداف شهید چمران و عرصه نقش‌آفرینی جنبش استادی باشند.

باقری در ادامه بیان داشت: جنبش استادی استان اصفهان بیش از ۹۰ دفتر و کانون دارد و برای برون رفت از معضلات کشور، آماده به کار و همکاری است؛ مجموعه بسیج اساتید به مرحله اعتلای خود رسیده که بیش از ۷۵ درصد از جمعیت هدف به عضویت آن درآمده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مناسبی در راستای رسیدن به مرحله اعتلای جنبش استادی آماده شده است، گروه‌های مسأله‌محور علمی تشکیل شده و در حال بررسی و ارائه راهکاری فنی برای حل مشکلات است که قطعا با همکاری تصمیم‌گیران به اهداف والای خود خواهد رسید.

وی با اشاره به راه‌اندازی گرو‌ه‌های علمی و جهادی استادی، گفت: سازماندهی طرح‌های مقابله با کرونا در دانشگاه‌های استان اصفهان، حضور انقلابی اساتید در تمام عرصه‌ها برای شکست ویروس کرونا و بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های کرونا در فضای آموزشی کشور از جمله فعالیت‌های بسیج اساتید بوده است.

باقری با بیان این‌که مطالبه‌گری جنبش استادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی آموزشی برای شناخت‌ ترفندهای دشمن برنامه‌ریزی شده است، همچنین تشکیل شورای بسیج دانشگاه‌ها در دستور کار مجموعه قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در پایان گفت: طرح‌ برنامه‌های خانواده‌محور بسیج اساتید و جشنواره‌ها و نشست‌های مختلف در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از برنامه‌های بسیج اساتید است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول