اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیسبوک مطلب حاوی علامت مربوط به حزب نازی را از صفحه کمپین ترامپ حذف کرد

یک شبکه اجتماعی آمریکایی، مطلب کمپین انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا که شامل تصویر یکی از نمادهای حزب نازی آلمان بود را حذف کرد.

فیسبوک مطلب حاوی علامت مربوط به حزب نازی را از صفحه کمپین ترامپ حذف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه اجتماعی «فیسبوک» روز پنجشنبه تعدادی از مطالب ارسال شده از سوی کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به‌خاطر نقض قوانین این شرکت، حذف کرد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، یکی از این مطالب حاوی عکسی بود که در آن یک مثلث سرخ وارونه قرار داشت. این علامت، دهه‌ها پیش توسط حزب نازی برای مشخص کردن زندانیان سیاسی استفاده می‌شد.

کمپین ترامپ در این مطلب نوشته بود گروه «آنتیفا» باید به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود زیرا آن‌ها در حال نابود کردن شهرهای آمریکا و ایجاد شورش هستند. همچنین از تمام شهروندان آمریکایی می‌خواهد در کنار ترامپ و در مقابل آنتیفا قرار بگیرند.

سخنگوی فیسبوک درباره حذف این پیام به نیوز ویک گفت: «ما این مطالب را به‌خاطر نقض سیاست‌های ما علیه نفرت‌پراکنی سازمان‌یافته حذف کردیم. سیاست ما استفاده از نمادهای گروه‌های مروج نفرت جهت شناسایی زندانیان سیاسی، بدون محکوم کردن آن را ممنوع می‌داند».

مدیر کمپین «ترامپ ۲۰۲۰» در دفاع از درج این مطلب در فیسبوک گفت، این نماد یکی از علامت‌هایی است که توسط آنتیفا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در فیسبوک نیز یکی از «شکل‌های» (ایموجی) متداول محسوب می‌شود.

حزب نازی آلمان از مثلث سرخ وارونه برای مشخص کردن کمونیست‌ها، لیبرال‌ها، سوسیال دموکرات‌ها، فراماسون‌ها و دیگر مخالفان خود در میان زندانیان استفاده می‌کرد.

«مارک زاکربرگ» بنیان‌گذار و مدیر شبکه اجتماعی فیسبوک پیش‌تر گفته بود با این‌که پیام‌های ترامپ  «تفرقه‌افکنانه» و «آتش‌افروزانه» هستند فیسبوک تلاش می‌کند تا حد ممکن در حمایت از آزادی بیان، سخنان او را حذف نکند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول