اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

همه دستگاه‌ها از قوه قضائیه حمایت کنند

امام‌جمعه فیروزآباد گفت: همه دستگاه‌ها باید از قوه قضائیه حمایت کنند و البته هدف باید ارتقاء قوه قضاییه و تهیه برنامه جامع و عملیاتی برای ارتقاء این قوه باشد.

همه دستگاه‌ها از قوه قضائیه حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران او در هفت تیرماه و ضمن تبریک به کارکنان قضایی شهرستان اظهار داشت: از ابتدای تیرماه تا روز هفتم، هرساله به‌عنوان هفته قوه قضاییه گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب به جایگاه قوه قضائیه افزود: قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می‌تواند حق را بگیرد و مظلومیت خود را برطرف کند.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید از قوه قضائیه حمایت کنند و البته هدف باید ارتقاء قوه قضاییه و تهیه برنامه جامع و عملیاتی برای ارتقاء این قوه باشد.

 هاشمی زاده اضافه کرد: احکام دادگاه‌ها بایستی مطلقاً از سهل‌انگاری و سهل گیری به دور باشد و حفظ آبرو اشخاص را در نظر گرفت.

وی بیان داشت: تربیت انسان‌های صالح به‌خصوص برای مناصب مدیریتی در مجموعه قوه قضاییه امر مهم و ضروری است.

امام‌جمعه فیروزآباد ضمن قدردانی از اقدامات انقلابی آیت‌الله رئیسی از بدو ورود به قوه قضاییه ابراز داشت: از کارهای مهم و باارزش ایشان، بازسازی در درون قوه قضائیه، ایجاد اعتماد عمومی نسبت به کارهای انجام‌شده، راه‌اندازی کارخانه‌های مهم متعدد که به تعطیلی کشیده شده بودند، دفاع از حقوق مظلومان، همه مواردی بوده که ایشان در کارنامه خود دارد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ایالات‌متحده آمریکا را ایالات متفرقه آمریکا خواند و گفت: اوضاع نابسامان آمریکا در داخل و خارج از این کشور نشانگر این واقعیت است که آمریکا وارد یک مرحله بحرانی شده که در داخل بحران تجزیه‌طلبی و در خارج شکست‌های پی‌درپی منطقه‌ای و جهانی است.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: به دلایلی می‌توان گفت که در آینده نزدیک دیگر کشوری با نام ایالات‌متحده نخواهیم داشت زیرا ۵۰ ایالت آمریکا ادعای استقلال‌طلبی و جدا شدن از حکومت مرکزی دارد.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به دلایل فروپاشی آمریکا تصریح کرد: آمریکا کشوری بی‌هویت و بی شناسنامه است زیرا عده‌ای مهاجر با فشار کشورهای اروپایی به این کشور مهاجرت کرده و آمریکایی‌های اصیل را از این سرزمین اجدادی و از صحنه سیاسی و اجتماعی بیرون کرده‌اند.

وی افزود: آمریکا کشوری است که با جنگ بناشده و با جنگ به ابرقدرتی رسیده به‌گونه‌ای مردمان آنان میگویند ما می‌توانیم هر کشوری را بمب باران و صدای هر مظلومی را خفه کنیم.

هاشمی زاده ادامه داد: آمریکا کشوری ناهماهنگ، نامنسجم و شکست‌پذیر است زیرا ایالات‌متحده آمریکا از ایالت‌های کوچک و بزرگ تشکیل‌شده و با فشار به هم چسبانده و ارتباط داده که روزبه‌روز به فروپاشی ایالت‌ها افزوده می‌شود و درواقع می‌توان گفت ایالت‌ها شبیه شوروی سابق بوده که به خاطر ظلم و جنایت این کشور بزرگ تبدیل به ۱۵ کشور گردید.

امام‌جمعه فیروزآباد اضافه کرد: آمریکا قدرتش شکسته شده و دیگر دارای ابهت جهانی نیست و درواقع شکست‌خورده است.

وی با اشاره به عواملی که فروپاشی آمریکا را تسریع می‌کند بیان داشت: اعتراضات اخیر مردمی در آمریکا که تمام نقاط شهری و روستایی آمریکا را در برگرفته و فریاد ما می‌خواهیم نفس بکشیم بلند است.

هاشمی زاده گفت: مسئله بیماری کرونا دامن‌گیر سیاستمداران آمریکایی شده و به خاطر سوء مدیریت، اعتراضات عمومی را در پی داشته که در ادامه شکست راهبردی آمریکا در منطقه و جهان عواملی بوده که آمریکا را تهدید به تجزیه می‌کند.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تبریک دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه (س) بانوی انقلابی آغاز می‌شود و تا سالروز ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) ادامه دارد خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ از مدینه هجرت کرد و برای زیارت امام زمان خود حضرت رضا به ایران آمد و شهر قم را مرکز تجمع نخبگان دینی و دین شناسان قرار داد.

وی در پایان تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران از قم آغاز و به پیروزی رسید و هم‌اکنون از این شهر اسلام ولایی سراسر عالم منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول