اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خداحافظی گوش شکسته قدیمی بجنورد / «معمار کشتی بجنورد» می‌رود

محسن محمدی که به وی لقب معمار کشتی بجنورد را می‌دهند، این روزها به دلیل حاد شدن بیماری نخاعی وی دیگر یارای ادامه مربی‌گری را نداشته و قصد دارد تا از دنیای کشتی کناره‌گیری کند.

خداحافظی گوش شکسته قدیمی بجنورد / «معمار کشتی بجنورد» می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد معمولا هر رشته ورزشی در اقصی نقاط کشور، نقاط ثقلی دارد که در عرف ورزش از آن ورزشکار به عنوان پدر ورزشی آن استان یاد میکنند. استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد نیز از این ماجرا مستثنا نیست، حال آنکه رشته ورزشی مانند کشتی که در رگ و ریشه مردم این خطه جاری است، سخت است که بتوان برای آن مبدای را تعیین کرد اما به گفته اهل فن کشتی و پیکسوتان این رشته مهیج ورزشی در بجنورد، محسن محمدی معمار کشتی در بجنورد است.

محسن محمدی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به سابقه و پیشینه خود در کشتی اظهار کرد: از سال ۱۳۵۴ بعضویت تیم کشتی بجنورد در آمدم و تحت نظر استاد حاج محسن افراسیابی و بعدها زیر نظر استاد پهلوان اصغر یزدانی و استاد پهلوان جلال کافی به شاگردی پرداختم.

 

این کشتی گیر قدیمی و باتجربه بجنورد که اذعان دارد تا سال ۱۳۹۸ بی وقفه در خدمت کشتی و کشتی گیران بوده، می گوید: ۱۲ بار در مسابقات کشتی قهرمانی استان خراسان اول شدم و اولین مدال کشوری جودو برای بجنورد را در رقابت های اصفهان بدست آوردم .

محمدی که علاوه بر کشتی به رشته های رزمی دیگر همچون جودو علاقه مند بوده و کسب مدال نیز داشته، در ادامه افتخارات خود گفت: مقام سوم مسابقات رزم آوران کشور،  ستاره مسابقات جام ریاست جمهوری کشور ترکمنستان از جمله دیگر عناوین ورزشی بنده است.

وی از صعودهای کوهنوردی خود نیز می گوید و می افزاید: صعود به بلندترین قلل  تمامی استانهای کشور و صعود به قله آرارات ترکیه و شاه داغی آذربایجان از جمله افتخارات دیگر ورزشی است که کسب کردم.

 

عضویت تیم ملی کشتی پیشکسوتان ایران در مسابقات مجارستان، نائب قهرمانی کوراش پیشکسوتان جهان در ازبکستان، قهرمان کشتی پیشکسوتان جهان در لتونی و کسب عنوان نخست پهلوانی جهان نیز از جمله دیگر افتخار این ورزشکار کهنه کار بجنوردی است.

محمدی که به گفته خود مربیگری کشتی را از سال ۵۹ و با تیم های پایه بجنورد آغاز کرده، می گوید: شاگردان بسیاری را در کشتی بعد از انقلاب بجنورد پرورش داده ام و عاشق به تمام معنی ورزش بودم و در تمام سالهای ورزشی ام بدون فکر کردن به مادیات و حتی نوع ورزش از فوتبال و والیبال و تنیس روی میز تا شطرنج و شنا و دومیدانی و بیلیارد مسابقه داده ام و در اکثر این رشته ها نیز موفق به کسب عنوان شدم.

این مربی کشتی بجنورد نیز در ادامه تاکید می کند:کشتی بجنورد از سال ۹۷ با ورود پهلوان حاج ولی ضیغمی روند روبه رشدی داشته و طی همین مدت با حمایتهای مسئولان استانی و شهرستانی، مسابقات مهم و تاثیر گذاری چون برگزاری تورنمنت جام شهدا، با حضور پنج تیم از استانهای مختلف، برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان، اجرای تقویم فدراسیون کشتی کشور، شرکت در مسابقات لیگ برتر کشور و کسب عنوان سوم لیگ ، برگزاری مسابقات بین المللی جام باشگاههای جهان و کسب عنوان سوم جهان ، قهرمان تیمی مسابقات کشتی پهلوانی کشور را پشت سر گذاشته است.

وی با نام بردن از برخی چهره های کشتی ادامه می دهد: احمد شاهپسندی در رده نونهالان ، علی نیستانی در رده بزرگسالان ، محمد میری در کشتی پهلوانی ، پهلوان محمد نیکو نژاد در کشتی با چوخه ازبهترین مربیان باتجربه استان هستند که در کنار این افراد، منصور نوری در رده نونهالان و امید امید بخش در رده جوانان حضوری درخشان را دارند.

 

محمدی با تمجید از فعالیت کشتی در باشگاه های بجنورد و علاقه مندی افرادی چون مجید آریایی، مهدی نامور و  علی یگانه برای توسعه این رشته ورزشی خاطرنشان می کند: به امید خدا در روزهای پیش رو و در پسا کرونا شاهد رشد چشمگیر کشتی شهرمان در میادین مختلف خصوصا شرکت در لیگ کشتی کشور باشیم.

وی اما در انتها علاوه بر اینکه از تمامی مسئولان کشتی بجنورد و خراسان شمالی تشکر می کند، به دردی دیرینه اشاره دارد و می گوید: با توجه به مصدومیت نخاعی حاد، امکا آموزش شاگردان را ندارم اما همه کشتی گیران استان و بجنورد در حال تلاش هستند تا با آموزش به علاقه مندان نوجوان  و جوان کشتی، چرخه این رشته ورزشی در خراسان شمالی را زنده نگه دارند و از جایگاه مربی گری در کشتی استان خداحافظی می کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول