اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تأکید امام جمعه بر توجه دستگاه قضا به زمین‌خواری در شهرک‌های واگذاری جیرفت

امام جمعه جیرفت با تشکر از اقدامات انقلابی قوه قضائی در برخورد با گردن کلفت‌ها گفت: در این شهرستان هم برخی از مسائل از جمله زمین‌خواران باید مورد توجه دستگاه قضائی قرار بگیرد.

تأکید امام جمعه بر توجه دستگاه قضا به زمین‌خواری در شهرک‌های واگذاری جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک فرارسیدن اول ذی‌القعده، روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: حضرت معصومه (س) به تاسی از حضرت بی‌بی زینب کبری (س) در مسیر روشنگری، دفاع از حق و مقابله‌ با ظلم دست از هر اقدامی برنمی‌داشت.

امام جمعه جیرفت با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و تبریک آغاز هفته قوه قضائیه از اقدامات انقلابی این قوه در برخورد با گردن کلفت‌ها تشکر کرد و افزود: قوه قضائیه مفید دو ویژگی دارد، اول اینکه افراد مظلوم رغبت کنند بروند حق خودشان را از گردن کلفت‌ها بگیرند و دوم اینکه قانون را فقط برای افراد ضعیف اجرا نکند بلکه برای گردن کلفت‌ها هم اجرا کند و حکم اعدام سلطان سکه زیبا است، اما برخورد با پروش دهندهی سلطان سکه مهم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی یک نظام پاکیزه است و در این نظام فساد سیستمی وجود ندارد، تصریح کرد: با مفسد برخورد شود و در قداست نظام جمهوری اسلامی همین بس که با ظلم‌ها برخورد می‌کند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه در این شهرستان هم برخی از مسائل باید مورد توجه دستگاه قضائی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در شهرستان جیرفت، شهرک‌های متعددی داریم که این شهرک‌ها توسط افراد مختلف و دستگاه‌های مختلفی به مردم واگذار شده است و در این شهرک‌ها سه نکته وجود دارد؛ یکی اینکه، عده‌ا‌ی واگذار کرده‌اند و این افراد بعضاً غیرقانونی واگذار کرده‌اند، افراد ذی‌نفوذی بودند که مصونیت داشتند و الان شاید مسئولیت نداشته باشند، با ابراز تاسف اینها حاشیه امنی پیدا کرده‌اند که غلط است و اگر زمین‌خواری و تجاوز به منابع طبیعی و تجاوز به حقوق بیت‌المال است، توسط این افراد بوده و قوه قضائیه این  افراد را در هر پُست، در هر منسب و در هر جایگاهی که بودند و الان در هر کجایی که هستند اینها اگر متخلف هستند، اینها را باید پای میز محاکمه کشید.

سعادت‌فر ادامه داد: یک دسته افراد از این زمین‌ها را خریده‌اند و آنها هم افراد زمین‌خواری بوده‌اند و سوء‌استفاده کرده‌اند و چندین قطعه بنام خودشان و فامیل‌شان گرفته‌اند و اینها هم جرم مرتکب شده‌اند و اینها هم باید به اشد مجازات برسند.

وی گفت: اما یک دسته دیگر از مردم مظلوم این شهر هستند که طبق ضوابط قانونی پول دادند و طلا زن و بچه‌شان را فروختند و یک قطعه زمین به امید خانه‌دار شدن خریده‌اند و بعضی خانه را ساخته‌اند و بعضی امکان ساخت نداشتند و الان می‌خواهند زندگی کنند با امتیاز آب و برق دچار مشکل شده‌اند که آب و برق به آنها نمی‌دهند که ظلم است و درست نیست، اگر اینها به بیت‌المال تجاوز کردند و خانه‌هایشان غیر قانونی است، تخریب‌شان کنید، اما بر اساس ضوابط قانونی است، امتیازش را به او باید داد و نمی‌شود اینها را گروگان گرفت، باید با کسانی که متخلف و متقلب بوده‌اند برخورد کرد و باید حساب مردم را از این افراد جدا کرد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه برخی از خواص بی‌بصیرت می‌گویند به خاطر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ترامپ نیاز دارد، الان وقت مذاکره با آمریکا است، اظهار داشت: برخی با تفکر غلط جهانی شدن، به دنبال این هستند که کشتی نجات جمهوری اسلامی را به کشتی در حال غرق آمریکا متصل بکنند.

انتهای پیام/2655/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول